2013
DOI: 10.1186/1757-7241-21-s1-a2
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Training non-surgeons to perform resuscitative thoracotomy

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
2
1
1
1

Citation Types

0
3
0
3

Year Published

2016
2016
2021
2021

Publication Types

Select...
7

Relationship

0
7

Authors

Journals

citations
Cited by 7 publications
(6 citation statements)
references
References 8 publications
0
3
0
3
Order By: Relevance
“…ä.) [20,30] zu leisten. Eine Tätigkeit in einer operativen Fachrichtung scheint für die Entlastung der Perikardtamponade oder die proximale Aortenkompression nicht erforderlich.…”
Section: Indikationenunclassified
See 2 more Smart Citations
“…ä.) [20,30] zu leisten. Eine Tätigkeit in einer operativen Fachrichtung scheint für die Entlastung der Perikardtamponade oder die proximale Aortenkompression nicht erforderlich.…”
Section: Indikationenunclassified
“…Vor dem Hintergrund, dass Thoraxkompressionen bei der Perikardtamponade oder dem Spannungspneumothorax (nahezu) nicht wirksam sind, ist es nicht möglich, durch die Herzdruckmassage auf dem Transport die Perfusion vulnerabler Organe zu erhalten. Die Zeit bis in den OP bedeutet somit No-Flow [2,20]. Hinzu kommt, dass eine direkte Übergabe vom Rettungsdienst in den OP in den meisten Kliniken unüblich ist, sodass es hier naturgemäß zu weiteren Zeitverlusten und organisatorischen Schwierigkeiten kommt.…”
Section: Durchführung Im Opunclassified
See 1 more Smart Citation
“…5, No. 2, 2021 use has been described in the treatment of traumatic cardiac arrest by non-surgeons in the pre-hospital phase of care [7,8]. It is effective for penetrating injuries with cardiac tamponade or a thoracic source of haemorrhage [9].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…The curriculum of the Australasian College for Emergency Medicine suggests that Fellows should be able to perform the life‐ and sight‐saving procedures of resuscitative thoracotomy, cricothyroidotomy and lateral canthotomy, but because of their clinical rarity, procedural competence is difficult to acquire . Focused workshops exist for resuscitative thoracotomy, and training in lateral canthotomy is also described in the literature, but more limited opportunities exist to train for a wider range of surgical procedures in a single workshop. The authors are aware of one such workshop in the United Kingdom, but none in Australasia targeted to non‐surgeons .…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%