2017
DOI: 10.1016/j.ijom.2017.02.1272
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Three-dimensional analysis of mandibular condyle position in patients with deviated mandibular prognathism

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Cited by 16 publications
(17 citation statements)
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“…The reconstructed model of the skull and the TMJ was oriented to reference planes, as reported in a previous study [16]. The sagittal plane perpendicular to the Frankfort horizontal plane divides the skull into symmetrical halves, thus all of the measurements to assess the mandibular displacement are taken in a section view according to this plane.…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%
“…The reconstructed model of the skull and the TMJ was oriented to reference planes, as reported in a previous study [16]. The sagittal plane perpendicular to the Frankfort horizontal plane divides the skull into symmetrical halves, thus all of the measurements to assess the mandibular displacement are taken in a section view according to this plane.…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%
“…The accuracy of condylar positioning after bilateral sagittal split osteotomy (BSSO) of the mandible infl uences the postoperative skeletal stability (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13). The importance of positioning the condyle correctly in the fossa has been emphasized by an increased use of rigid or semi-rigid fi xation (9,10,11,12,13).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…At surgery, when the condyles are seated properly in its preoperative relation to the glenoid fossa, any postoperative occlusal discrepancies should be corrected by the orthodontist (9,10,11). If the condyles are not seated properly, relapse may occur immediately after an intra-operative removal of the maxillomandibular fi xation (MMF), or later (7,12,13).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Dabei stellten diese und zwei weitere Studien, konform zu der vorliegenden Studie, bei stark asymmetrischen Patienten ein vergrößertes Condylus-Volumen auf der nicht-abweichenden Seite fest(Lin et al 2013;Yu et al 2018) Lin et al (2013). untersuchten zusätzlich die Größe der Condylus-Oberfläche bei stark asymmetrischen Patienten und stellte auch dabei einen signifikanten Anstieg auf der nichtabweichenden Seite fest.Einige Arbeitsgruppen ermittelten eine größere Seitendifferenz in der Condylus-Höhe bei stark asymmetrischen Patienten im Vergleich zu symmetrischen Patienten(Kamata et al 2017;Kim et al 2013;Lee et al 2017;You et al 2010). Dieser Unterschied war in der vorliegenden Studie ebenfalls anhand der 83 % Konfidenzintervalle zu beobachten.…”
unclassified
“…Dieser Unterschied war in der vorliegenden Studie ebenfalls anhand der 83 % Konfidenzintervalle zu beobachten. Bei einem Seitenvergleich der Condylen zeigte sich in zahlreichen Studien weiterhin eine vergrößerte Condylus-Höhe auf der nicht-abweichenden Seite(Kamata et al 2017;Lee et al 2017;You et al 2010You et al , 2018Yu et al 2018). Oh et al (2018) untersuchten die Seitendifferenz der Condylus-Dicke in Abhängigkeit von dem Asymmetriegrad und konnten keine Unterschiede zwischen den Asymmetriegraden feststellen.…”
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