2012
DOI: 10.1111/j.2042-3306.2012.00573.x
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The use of intrathecal analgesia and contrast radiography as preoperative diagnostic methods for digital flexor tendon sheath pathology

Abstract: Contrast radiography performed at the same time as intrathecal analgesia provides useful information regarding the presence of MF tears and DDFT tears, which can assist in the decision of whether to manage the lameness conservatively or with tenoscopic evaluation.

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Cited by 42 publications
(90 citation statements)
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“…A recent study by Fiske‐Jackson et al . () has shown superior sensitivity and specificity of contrast tenography in the diagnosis of digital flexor tendon sheath pathology compared with ultrasonography.…”
Section: Tenographymentioning
confidence: 99%
“…A recent study by Fiske‐Jackson et al . () has shown superior sensitivity and specificity of contrast tenography in the diagnosis of digital flexor tendon sheath pathology compared with ultrasonography.…”
Section: Tenographymentioning
confidence: 99%
“…This study (Fiske‐Jackson et al . 2012) found that contrast radiography is a useful tool for the diagnosis of pathology within the digital flexor tendon sheath.…”
Section: Preoperative Diagnostic Methods For Digital Flexor Tendon Shmentioning
confidence: 89%
“…Wurde die Lahmheitsursache auf den Bereich der Fesselbeugesehnenscheide lokalisiert, können folgende weiterführende Untersuchungen vorgenommen werden: ▶ röntgenologische Untersuchung ▶ röntgenologische Kontrastmitteluntersuchung [9] ▶ sonografische Untersuchung ▶ diagnostische Tendovaginoskopie Die röntgenologische Untersuchung des Fesselgelenks und der proximalen Zehe sollte routinemäßig durchgeführt werden und ist besonders wichtig bei undeutlichen Ergebnissen der diagnostischen Anästhesie. In diesen Fällen könnte die Lahmheit andere Ursachen haben (z.…”
Section: Weiterführende Untersuchungenunclassified
“…Die Lavage im Rahmen einer Tendovaginoskopie unter Vollnarkose hat verschiedene Vorteile: ▶ longitudinale Läsionen der tiefen Beugesehne [21] ▶ Tendinitis der oberflächlichen Beugesehne [16] ▶ Tendinitis der tiefen Beugesehne [3] ▶ Ruptur der Manica flexoria [8,9] ▶ Desmitis der distalen Sesambeinbänder ▶ Ruptur der Sehnenscheide [18] ▶ synoviale Ganglionzysten [4] ▶ Desmitis des Ligamentum interse- [8]. Allerdings ist auch hier eine sichere präoperative Diagnosestellung allein sonografisch meist nicht möglich.…”
Section: Psunclassified
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