2009
DOI: 10.1213/ane.0b013e318192376f
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The Influence of Head and Neck Position on the Oropharyngeal Leak Pressure and Cuff Position of Three Supraglottic Airway Devices

Abstract: The PLMA showed significantly lower oropharyngeal leak pressures than did the LTS or CobraPLA in the neck extension and rotation positions. Caution is warranted when changing the position of the head and neck when using the Cobra-PLA or LTS as gastric insufflation or ventilatory difficulty may occur.

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Cited by 50 publications
(53 citation statements)
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“…Sample size was calculated, with a confidence interval of 95% and a power of 90%, based upon previous studies [10,15]. The maximum sample size was 30 in each group for flexion with a difference between means of 4 cm of H 2 O for oro-pharyngeal leak pressures.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…Sample size was calculated, with a confidence interval of 95% and a power of 90%, based upon previous studies [10,15]. The maximum sample size was 30 in each group for flexion with a difference between means of 4 cm of H 2 O for oro-pharyngeal leak pressures.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…A similar conclusion was demonstrated in this study showing the same effect of head flexion on ventilation and airway sealing when using Baska mask or SLIPA TM . Park and Han et al [15] compared the oropharyngeal leak pressure in four head and neck positions: neutral, 45° of flexion, 45° of extension, and 45° of right rotation and also difficulty in ventilation was assessed in their work, in which one-hundred-thirty-nine patients (aged 18-70 yr) scheduled for minor surgical procedures were randomly used one of three supraglottic airway devices;the laryngeal tube suction (LTS), ProSeal laryngeal mask airway (PLMA) and Cobra perilaryngeal airway (CobraPLA). They found that, the leak pressures of the PLMA were lowest in the extension (18.5 vs 23.9 and 26.8 cm H 2 O of LTS and CobraPLA, respectively; P ≤ 0.001) and in the rotation position (25.0 vs 29.4 and 28.5 cm H 2 O of LTS and CobraPLA, respectively; P ≤ 0.005).…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Für den qualitativen Vergleich zwischen LM und LT in der Notfallmedizin kann an dieser Stelle folglich lediglich eine Übersicht geboten werden. Hierfür werden Ergebnisse der genannten Metaanalysen [23,39] [9,11,17,26,32,34,41], . Tab.…”
Section: Ergebnisseunclassified
“…Die Stabilität gegenüber den physikalischen Einflüssen bei der Notfallbehand- [17,41] als Komplikationen während der Ventilation beim LT behandlungswürdige Atemwegsobstruktionen und bei der LM in Reklination ein Dichtigkeitsverlust erkannt werden [32]. Zumindest bei der Einweg-LM der 2.…”
Section: Ergebnisseunclassified
“…Da beim Combitube insbesondere im präklinischen Setting schwerwiegende Komplikationen bekannt sind [33,36,38] und da er bei Kindern nicht anwendbar ist, erschienen den Autoren die Larynxmaske und der Larynxtubus als vorrangig geeignet. Beide Verfahren weisen das Problem auf, dass ihre Dichtigkeit und damit der Erfolg der Atemwegssicherung von der Position des Kopfes beeinflusst wird [7,32]. Dies muss insbesondere in der präklinischen Notfallmedizin hinsichtlich der notwendigen Bewegungen und Umlagerungen des Patienten als Risiko angesehen werden.…”
unclassified