2004
DOI: 10.1097/01.grf.0000135358.34673.48
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The Impact of Obesity on Obstetrical Practice and Outcome

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Cited by 53 publications
(42 citation statements)
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“…High birth weight infants are more likely to have shoulder dystocia (9.7% in babies with birth weight >4,500 g) and a lower 1-min Apgar. The relative risk of developing gestational hypertension in overweight women is 2.0 and in obese women, 2.6 [3,[8][9][10]. Because obesity increases maternal and fetal complications, weight loss before pregnancy is medically optimal.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…High birth weight infants are more likely to have shoulder dystocia (9.7% in babies with birth weight >4,500 g) and a lower 1-min Apgar. The relative risk of developing gestational hypertension in overweight women is 2.0 and in obese women, 2.6 [3,[8][9][10]. Because obesity increases maternal and fetal complications, weight loss before pregnancy is medically optimal.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Nuthalapaty u. Rouse [27] konnten eine inverse Relation der Dauer der Eröffnungsphase und des maternalen Gewichts zeigen (je 10 kg Gewichtseinheit Verlangsamung der Muttermundseröffnung um 0,4 cm/h). Ähnliche Daten zur zervikalen Dysfunktion unter der Geburt wurden auch von anderen Arbeitsgruppen publiziert, die einen Zusammenhang zwischen einer protrahierten Eröffnungsphase und erhöhtem maternalen BMI glaubhaft machen konnten (OR 3,1; 95%-KI 2,5-3,8; [39,43]).…”
Section: Geburtskomplikationen Bei Erhöhtem Maternalen Bmiunclassified
“…Tatsächlich scheint es so zu sein, dass die erhöhte Frühge-burtswahrscheinlichkeit von Schwangeren mit einem BMI > 30 kg/m 2 primär eher von adipositasassoziierten individuellen vorgeburtlichen und geburtshilflichen Komplikationen bestimmt wird als durch eine intrinsische Prädisposition selbst [27]. Dem entgegen stehen die Ergebnisse einer aktuellen Metaanalyse [25] …”
Section: Geburtskomplikationen Bei Erhöhtem Maternalen Bmiunclassified
“…Besides the negative health impact of obesity itself, it is a risk factor for adverse maternal and perinatal outcomes, such as gestational diabetes mellitus (GDM), pregnancy-associated hypertensive disorders (PAHD), macrosomia, cesarean deliveries, pre-term birth, fetal malformations, and perinatal mortality [4]. Furthermore, obesity complicates recovery from epidural or general anesthesia, increases the overall period of labor, and increases the probability of post-partum hemorrhage, venous thrombosis, and pulmonary thromboembolism [5].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%