1998
DOI: 10.1111/j.1399-6576.1998.tb05352.x
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The effect of i. v. enalaprilat in chronically treated hypertensive patients during cardiac surgery

Abstract: We conclude that infusing 30 micrograms.kg-1 enalaprilat in patients chronically treated for arterial hypertension does not prevent hypertensive reactions during CABG.

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Cited by 7 publications
(6 citation statements)
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References 28 publications
(26 reference statements)
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“…In other studies, a decrease of norepinephrine in chronic congestive heart failure has been reported (35,36). In chronically treated hypertensive patients, catecholamine plasma concentrations increased dramatically during cardiopulmonary bypass with no apparent effect of intravenous enalaprilat (25). In our study, the blunted increase of norepinephrine in the enalaprilat group may simply reflect an improvement of hemodynamics, as has been previously reported in acute and chronic ACE inhibitor therapy (37).…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 69%
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“…In other studies, a decrease of norepinephrine in chronic congestive heart failure has been reported (35,36). In chronically treated hypertensive patients, catecholamine plasma concentrations increased dramatically during cardiopulmonary bypass with no apparent effect of intravenous enalaprilat (25). In our study, the blunted increase of norepinephrine in the enalaprilat group may simply reflect an improvement of hemodynamics, as has been previously reported in acute and chronic ACE inhibitor therapy (37).…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 69%
“…The interaction of the covariate with the variable itself is highly significant (p Ͻ .001); the interaction between covariate and time effect is not significant (p ϭ .25). and immediately after CABG (25). In another article, enalaprilat also had a poor antihypertensive effect and failed to improve splanchnic blood flow immediately after cardiac surgery, despite the marked reduction in ACE activity.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 93%
“…In der Diskussion zum perioperativen Absetzen vs. der Weitergabe einer ACE-Hemmer-Medikation wird fast ausschließlich auf Studien verwiesen, bei denen genau diese Fragestellung gar nicht untersucht wurde, sondern ACE-Hemmer-behandelte Patienten mit Kontrollgruppen ohne ACE-Hemmer verglichen [4,6,11,13,19] oder die Wirkung einer präoperativen ACE-Hemmer-Gabe [12,14,22] …”
Section: Diskussionunclassified
“…Neben dem Vergleich von ACE-Hemmer-vorbehandelten gegen Patienten ohne ACEHemmer [4,6,11,13,19] wurden Patienten mit Hypertonie ein- [6,9,22] oder ausgeschlossen [19], mit einer Linksherzinsuffizienz ein- [19] oder ausgeschlossen [6,9,22], der ACE-Hemmer wurde für die Studie i.v. [22], oral [12] oder sublingual [14] unmittelbar präoperativ [14,22] oder bereits am Vortag beginnend [12] gegeben; es wurden herzchirurgische [19,20,22,24] und gefäßchirurgische Patienten [9] oder ein gemischtes chirurgisches Patientengut [6,12] bei verschiedenen Narkosen oder bei rückenmarknaher Anästhesie [11] untersucht. Dabei bleibt bislang ungeklärt, ob die hämodynamischen Reaktionen bei einem bestimmten Anästhesieverfahren besonders ausgeprägt sind [10].…”
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