2018
DOI: 10.3928/00989134-20180713-03
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The Critical Vital Sign of Cognitive Health and Delirium: Whose Responsibility Is It?

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Cited by 11 publications
(10 citation statements)
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“…Die Ergebnisse unterstreichen die Notwendigkeit, das gesamte medizinische Personal, einschließlich der Ärzte in der Akutversorgung, für stationäre Patienten mit kognitiven Beeinträchtigungen zu sensibilisieren. Die Behandlung von kognitiven Beeinträchtigungen wie Delir liegt in der Verantwortung des gesamten Teams [8]. Für eine patientenzentrierte Versorgung und einen gemeinsamen Versorgungsplan mit gemeinsam vereinbarten Zielen müssen sich Verfahren für Screening, Diagnose und Kodierung von kognitiven Beeinträchtigungen in den Krankenhäusern entwickeln [19].…”
Section: Schlussfolgerungenunclassified
“…Die Ergebnisse unterstreichen die Notwendigkeit, das gesamte medizinische Personal, einschließlich der Ärzte in der Akutversorgung, für stationäre Patienten mit kognitiven Beeinträchtigungen zu sensibilisieren. Die Behandlung von kognitiven Beeinträchtigungen wie Delir liegt in der Verantwortung des gesamten Teams [8]. Für eine patientenzentrierte Versorgung und einen gemeinsamen Versorgungsplan mit gemeinsam vereinbarten Zielen müssen sich Verfahren für Screening, Diagnose und Kodierung von kognitiven Beeinträchtigungen in den Krankenhäusern entwickeln [19].…”
Section: Schlussfolgerungenunclassified
“…Delirium in older adults is considered a medical emergency owing to a wide range of negative outcomes, such as new onset or deterioration of dementia, higher mortality, as well as higher risks of falls, pressure injury, and functional decline (Fick, 2018; Moon & Park, 2018; Reynish et al, 2017). Therefore, early recognition followed by prompt management is critical to delirium care (O'Mahony et al, 2011).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Decline in cognition after admission is multi-factorial and may relate to medical conditions, functional deterioration, pharmacological treatments, or the environment itself [1,2]. Although fluctuating cognition is increasingly considered to be a vital sign, particularly in older adults [3], few short, valid, and reliable cognitive tests are available in hospital to routinely monitor changes in cognitive function [4], where the prevalence of delirium approaches 20% [5] and major neurocognitive disorders such as dementia approach 50% [6,7]. Reflecting this, delirium and dementia are frequently unrecognized in hospitals [2,8].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Another challenge is how to allocate responsibility for the administration of these instruments in routine clinical practice. While it is suggested that nursing staff may be best placed to monitor a CVS [3], the feasibility of this is unclear. Evidence suggests that healthcare professionals are more receptive to using brief and easy-to-administer tools [14,15].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%