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2019
DOI: 10.1159/000503392
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Temozolomide-Capecitabine Chemotherapy for Neuroendocrine Neoplasms: The Dilemma of Treatment Duration

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Cited by 8 publications
(12 citation statements)
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“…Significantly increased treatment related G3-4 AEs in the CAPTEM arm were neutropenia (13 vs. 4%), nausea (8 vs. 0%), vomiting (8 vs. 0%), diarrhea (8 vs. 0%) and fatigue (8 vs. 1%). Treatment in the E2211 trial was continued until disease progression or unacceptable toxicity to a maximum of 13 cycles, although the optimal treatment duration is a matter of debate [32,33].…”
Section: Pancreatic Netsmentioning
confidence: 99%
“…Significantly increased treatment related G3-4 AEs in the CAPTEM arm were neutropenia (13 vs. 4%), nausea (8 vs. 0%), vomiting (8 vs. 0%), diarrhea (8 vs. 0%) and fatigue (8 vs. 1%). Treatment in the E2211 trial was continued until disease progression or unacceptable toxicity to a maximum of 13 cycles, although the optimal treatment duration is a matter of debate [32,33].…”
Section: Pancreatic Netsmentioning
confidence: 99%
“…Die optimale Therapiedauer der Chemotherapie bei pNET ist bisher nicht definiert und wird kontrovers diskutiert [23,24]. Als Mindesttherapiedauer werden 6 Monate empfohlen [3], das weitere Vorgehen muss individualisiert festgelegt werden: Chemotherapie bis zur Tumorprogression/Toxizität, Chemotherapie für 6 bis 12 Monate und anschließende Therapiepause mit watch & wait [23] oder anschließende Erhaltungstherapie zum Beispiel mit Lanreotid in Analogie zur REMINET Studie [19] sind mögliche Therapiestrategien.…”
Section: Chemotherapie Bei Netunclassified
“…Die optimale Therapiedauer der Chemotherapie bei pNET ist bisher nicht definiert und wird kontrovers diskutiert [23,24]. Als Mindesttherapiedauer werden 6 Monate empfohlen [3], das weitere Vorgehen muss individualisiert festgelegt werden: Chemotherapie bis zur Tumorprogression/Toxizität, Chemotherapie für 6 bis 12 Monate und anschließende Therapiepause mit watch & wait [23] oder anschließende Erhaltungstherapie zum Beispiel mit Lanreotid in Analogie zur REMINET Studie [19] sind mögliche Therapiestrategien. Bei Tumorprogress nach Chemotherapiepause führte eine Reexposition gegenüber einem erneuten Chemotherapieregime mit alkylierenden Substanzen in der retrospektiven Serie von De Rycke et al [25] nur noch zu einer Tumorkontrolle mit best response stable disease 62 % und PFS 9,2 Monate.…”
Section: Chemotherapie Bei Netunclassified
“…The study showed an improvement in PFS in favour of TemCap (median PFS 22.7 vs. 14.4 months), regardless of the tumour grade (p-value 0.410); of note there was a higher prevalence of G1 patients in the TemCap arm. Toxicity is mainly in the form of myelosuppression, which raises the issue of the optimal length of therapy [96].…”
Section: Evidence Supporting the Use Of Chemotherapymentioning
confidence: 99%