2020
DOI: 10.1080/03009742.2020.1818822
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Successful treatment of Cogan’s syndrome with tocilizumab

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Cited by 5 publications
(4 citation statements)
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“…Therefore, there is an urgent need to establish a new therapeutic strategy that has a glucocorticoid-sparing effect and reduces disease relapse. Thus far, positive therapeutic effects of TNF inhibitors, especially infliximab, have been reported in case series ( 9 ), but there are still relatively few reports on tocilizumab ( 10 , 11 ). Considering the recent findings on the therapeutic efficacy of tocilizumab in LVV, including giant cell arteritis and Takayasu arteritis, this treatment may also be effective for LVV in Cogan's syndrome.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Therefore, there is an urgent need to establish a new therapeutic strategy that has a glucocorticoid-sparing effect and reduces disease relapse. Thus far, positive therapeutic effects of TNF inhibitors, especially infliximab, have been reported in case series ( 9 ), but there are still relatively few reports on tocilizumab ( 10 , 11 ). Considering the recent findings on the therapeutic efficacy of tocilizumab in LVV, including giant cell arteritis and Takayasu arteritis, this treatment may also be effective for LVV in Cogan's syndrome.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Seit 2021 ist Apremilast in einer Dosierung von 2 × 30 mg oral einschleichend aufgrund einer großen randomisierten internationalen und multizentrischen Studie zur Behandlung der oralen Aphthen zugelassen [29] alternativ auch Mycophenolat oder Leflunomid in Frage. Bei Therapierefraktärität auf die vorgenannten kommt alternativ zur Remissionsinduktion auch Tocilizumab in Frage, für das es einige positive Fallberichte und Fallserien gibt [32,33]. Bei schwangeren Patientinnen wurde auch Certolizumab pegol erfolgreich eingesetzt [34].…”
Section: Therapieunclassified
“…sionsinduktion auch Tocilizumab in Frage, für das es einige positive Fallberichte und Fallserien gibt [32,33]. Bei schwangeren Patientinnen wurde auch Certolizumab pegol erfolgreich eingesetzt [34].…”
Section: Klinische Manifestationen Diagnostikunclassified
“…Der Remissionserhalt erfolgt für mindestens 12 Monate mit Azathioprin oder Methotrexat, bei Unverträglichkeiten kommen alternativ auch Mycophenolat oder Leflunomid in Frage. Bei Therapierefraktärität auf die vorgenannten kommt alternativ zur Remissionsinduktion auch Tocilizumab in Frage, für das es einige positive Fallberichte und Fallserien gibt [32,33]. Bei schwangeren Patientinnen wurde auch Certolizumab pegol erfolgreich eingesetzt [34].…”
Section: Therapieunclassified