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2016
DOI: 10.1016/s1473-3099(16)30263-8
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Strategies of hospital antimicrobial stewardship associated with different health outcomes

Abstract: do not themselves confer colistin resistance. Because all regions of the plasmid share a strong identity with plasmids isolated from colistinsensitive strains, it is unclear how novel resistance determinants are encoded. In summary, these data point to colistin-resistance conferred by an unidentified mcr-1-independent mechanism associated to a plasmid, which we fear could be spreading undetected around the globe. 3 We hope to be proven wrong.

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Cited by 4 publications
(3 citation statements)
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“…At the time of writing, the optimal approach to antibiotic stewardship has yet to be defined. Both restrictive and persuasive strategies have been advocated to improve antimicrobial use in the hospital setting [24][25][26]. However, research suggests that "active strategy-based" antibiotic stewardship programs [27], which define care plans with hospital prescribers, might be associated with superior clinical [28] and health-economic [29] outcomes.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…At the time of writing, the optimal approach to antibiotic stewardship has yet to be defined. Both restrictive and persuasive strategies have been advocated to improve antimicrobial use in the hospital setting [24][25][26]. However, research suggests that "active strategy-based" antibiotic stewardship programs [27], which define care plans with hospital prescribers, might be associated with superior clinical [28] and health-economic [29] outcomes.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Erlöseffekte durch kürzere Liegedauern sowie erhöhte Fallzahlen sind in dieser Berechnung jedoch noch gar nicht berücksichtigt [7]. Insofern erscheint der höhere Bedarf von 2 Vollzeitstellen/500 Betten der australischen ABS-Empfehlung nicht unrealistisch [8], zumal in einer brasilianischen Studie gezeigt wurde: Eine (personalintensivere) Visitenbegleitung durch das ABS-Team hat einen deutlich höheren Einfluss auf die 30-Tage-Mortalität und die Reduktion der Antibiotika-Verbrauchsdichte als eine telefonische Beratung [9]. Mit geringeren Stellenanteilen, wie in vielen Häusern üblich, können ABS-Maßnahmen weder sinnvoll noch kostenneutral durchgeführt werden.…”
Section: Merkeunclassified
“…B. absetzen, deeskalieren, oralisieren eines Antibiotikums[18]. Eine aktive Visitenbegleitung kann zu einer signifikanten Reduktion der Tag-30-Mortalität sowie zu einer signifikanten Reduktion des Antibiotikaverbrauchs in DDD/1000 Patiententage führen[9]. Fachpersonal für Infektiologie kann im klinischen Alltag eine wichtige Führungsrolle für die Patientensicherheit bekommen durch ▪ effektive Kommunikation und ▪ Überwinden bestehender "Barrieren", wie z.…”
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