2016
DOI: 10.1055/s-0042-108579
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Soziale Ungleichheit bei der Inanspruchnahme onkologischer Versorgungsangebote

Abstract: Social inequalities in utilization of aftercare services among breast and prostate cancer patients are inconsistent. Future investigations should clarify to what extent such inequalities are due to access barriers or due to differences in health literacy or preferences.

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Cited by 7 publications
(6 citation statements)
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References 10 publications
(23 reference statements)
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“…Die Hypothesen über eine mögliche Wirkung der Versorgungsarten sollen im Folgenden für jede der drei Arten kurz skizziert werden. (A) Studien zeigen, dass Personen mit einer niedrigen SEP spezialisierte medizinische Angebote vergleichsweise weniger oder erst im fortgeschrittenem Stadium der Erkrankung in Anspruch nehmen, was sich negativ auf den Behandlungserfolg auswirken könnte [9][10][11]. AHBs sind Rehabilitationsmaßnahmen, die im Rahmen einer stationären Behandlung eingeleitet werden und unmittelbar (bis zu 2 Wochen) nach dieser stattfinden .…”
Section: Introductionunclassified
“…Die Hypothesen über eine mögliche Wirkung der Versorgungsarten sollen im Folgenden für jede der drei Arten kurz skizziert werden. (A) Studien zeigen, dass Personen mit einer niedrigen SEP spezialisierte medizinische Angebote vergleichsweise weniger oder erst im fortgeschrittenem Stadium der Erkrankung in Anspruch nehmen, was sich negativ auf den Behandlungserfolg auswirken könnte [9][10][11]. AHBs sind Rehabilitationsmaßnahmen, die im Rahmen einer stationären Behandlung eingeleitet werden und unmittelbar (bis zu 2 Wochen) nach dieser stattfinden .…”
Section: Introductionunclassified
“…Given the complexity of patients' needs, it is essential to implement a multidisciplinary approach to respond to the oncological, functional and psychosocial needs of the patients. Although no clear indication exists in literature on which experts should be part of this multidisciplinary team it seems to be important to include oncology specialists (e.g., breast surgeon, plastic surgeon, pathologist, radiologist, medical oncologist and radiation oncologist), doctors specialized in functional and physical reconditioning and experts in the psycho-educational aspects of cancer survivorship [22][23][24].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Although various studies have investigated the e cacy of different motor and cognitive rehabilitation programs for women with BC, only a limited number of studies have focused on the utilization of these services [25][26][27]. A comprehensive picture and understanding of the availability and use of these services is therefore still lacking, and no clear information exists on the most appropriate duration of rehabilitation services for BC.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%