1991
DOI: 10.1055/s-2008-1042466
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Short-Term and Long-Term Problems After Duraplastic Enlargement of Anterior Abdominal Wall

Abstract: Between 1974 and 1989, 49 out of 83 children with gastroschisis or omphalocele underwent duraplastic enlargement of the anterior abdominal wall. The solvent dried dura proved to be the most useful material, which could be left in place even after a scar had formed. Abdominal complications depend on preexisting damage of the intestine and on the intraabdominal pressure resulting from closure. Long-term disturbances of the gastrointestinal and abdominal wall function are comparable to the results of other recons… Show more

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Cited by 13 publications
(8 citation statements)
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“…In diesen Fäl-len wird die Bauchhöhle plastisch vergröûert und die Fascie zweizeitig verschlossen; geeignete Methoden sind Verschluû der Haut ohne Reposition des Eventrats mit Modifikationen, Einnaht eines Silasticsacks an die Rectusränder oder an die Haut mit oder ohne Resektion des OC-Sacks sowie Faltung eines silasticbeschichteten Polyesternetzes und eventuell spätere SilasticPatch-Deckung, Verwendung des OC-Sacks als Silo-Ersatz oder Einsatz von lyophilisierter Dura, Amnion bzw. PTFE oder eines Gewebeexpanders [10,12,15,16,21,30]. Komplikationen sind Wundrandinfektion und -risse, Peritonitis, Sepsis, Darmfisteln, Volvulus und Nekrose.…”
Section: Behandlungsstrategien Und Ihre Komplikationen In Der Literaturunclassified
See 1 more Smart Citation
“…In diesen Fäl-len wird die Bauchhöhle plastisch vergröûert und die Fascie zweizeitig verschlossen; geeignete Methoden sind Verschluû der Haut ohne Reposition des Eventrats mit Modifikationen, Einnaht eines Silasticsacks an die Rectusränder oder an die Haut mit oder ohne Resektion des OC-Sacks sowie Faltung eines silasticbeschichteten Polyesternetzes und eventuell spätere SilasticPatch-Deckung, Verwendung des OC-Sacks als Silo-Ersatz oder Einsatz von lyophilisierter Dura, Amnion bzw. PTFE oder eines Gewebeexpanders [10,12,15,16,21,30]. Komplikationen sind Wundrandinfektion und -risse, Peritonitis, Sepsis, Darmfisteln, Volvulus und Nekrose.…”
Section: Behandlungsstrategien Und Ihre Komplikationen In Der Literaturunclassified
“…16 von 25 (GS) Defekten direkt primär verschlossen, danach 9 von 12; nach 1990 wurde zur Deckung sehr groûer Defekte 3mal Amnion und/ oder Dura eingesetzt. Dieses Verfahren bot auch bei anderen Autoren [11,15] eine erfolgreiche Alternative. Bei Defekten über 5±7 cm (meist mit Leberhernierung) besteht hinsichtlich des Verfahrens in der Literatur kein Konsens über die optimale Methode; in der Mehrzahl wird die Silo-Technik mit Modifikationen eingesetzt.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Gastroschisis should be corrected as soon as possible after delivery [7]. Most reports describe primary closure of the abdominal wall as the treatment of choice [7,16], but care must be taken to avoid intra-abdominal pressures higher than 20 cm H 2 O [17]. Primary closure can be achieved in 67% of cases [4,8,11,16,18].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Of these, the e-mail addresses of the authors of 10 articles could not be traced [7,9,12,13,26,29,[34][35][36]42]. Eight of the 10 articles were published before the era of e-mail announcement in the articles [7,9,12,29,[34][35][36]42]. The questionnaire was sent to the remaining 38 authors or coauthors.…”
Section: Resultsmentioning
confidence: 99%
“…The described surgical techniques were categorized according to the literature as primary closure (defined as primary closure of the defect in one operation, with or without extracorporal material, shortly after birth) [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10], staged closure (closure of the abdominal wall defect in more than 1 operative procedure) , and delayed closure of the abdominal wall after epithelialization of the OC sac [36][37][38][39][40][41][42][43][44][45][46][47][48].…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%