2007
DOI: 10.1007/s00132-007-1070-y
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Schenkelhalsendoprothesen

Abstract: The survival rates of cementless femoral neck prostheses are lower than for cementless standard stems. Nevertheless, femoral neck prostheses have the advantage of preserving the femoral neck as well as not opening the diaphyseal marrow cavity. Should the need to change the endoprosthesis arise, a standard stem anchored in the diaphysis can be implanted after resection of the femoral neck. Since there is a relationship between surgical error and the learning curve for a new implant, the surgeon should be experi… Show more

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Cited by 24 publications
(7 citation statements)
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“…Minimal bone loss is required for implantation and, in the case of the CUT femoral neck prosthesis, the subsequent favorable strain distribution and prevention of proximal femoral stress shielding after implantation facilitate possible future revision THA. Medium-term survival of the CUT femoral neck prosthesis is satisfactory in these young patients and comparable to that of other femoral neck THAs (Zelle et al 2004, Stukenborg 2007, Corner et al 2008). …”
Section: Discussionsupporting
confidence: 53%
“…Minimal bone loss is required for implantation and, in the case of the CUT femoral neck prosthesis, the subsequent favorable strain distribution and prevention of proximal femoral stress shielding after implantation facilitate possible future revision THA. Medium-term survival of the CUT femoral neck prosthesis is satisfactory in these young patients and comparable to that of other femoral neck THAs (Zelle et al 2004, Stukenborg 2007, Corner et al 2008). …”
Section: Discussionsupporting
confidence: 53%
“…Der Anteil der zur Operation führenden Hüftkopfnekrosen ist in dieser Studie mit 6% geringer als in anderen Studien und korreliert nicht mit der Überlebensrate. Eine Korrelation der Ätiologie, insbesondere der in anderen Studien deutlich höher liegende Anteil an Hüftkopfnekrosen (13-44%), mit der Überlebensrate wird in den genannten Studien ebenfalls nicht gesehen [23][24][25][26][27][28][29]. Thomas Die klinisch-radiologische Gegenüberstellung mit den jüngst publizierten Ergebnissen des alternativen Kurzschaftmodells CFP zeigt bei einem ähnlich langen Nachbeobachtungszeitraum vergleichbare Ergebnisse hinsichtlich der ÜLR von 99% und des Abschneidens im HHS mit 96,3 Punkten.…”
Section: Radiologische Ergebnisseunclassified
“…Bei den kurzen Hüftprothesenschäften gibt es unterschiedliche Modelle, von denen nur wenige über mehr als 5 Jahre dokumentiert sind [1][2][3]. Auch die genaue Definition eines kurzen, gekürz-ten oder schenkelhalserhaltenden Schaftes [4] ist bei den verschiedenen Systemen zu berücksichtigen. Es gibt heute eine Vielzahl neu entwickelter Kurzschäfte [5], die in den letzen Jahren erstmals verwendet wurden und von denen es nur wenig publizierte Frühergebnisse gibt.…”
unclassified