1968
DOI: 10.1001/jama.203.4.255
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Resuscitation from ventricular fibrillation. Drug therapy

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Cited by 47 publications
(12 citation statements)
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“…16,17,[25][26][27][72][73][74][75][76][77] Although optimal CPP has not been established, the expert panel agrees with the 2010 AHA Guidelines for CPR and ECC that monitoring and titration of CPP during CPR is reasonable. 13 Moreover, the expert panel recommends that this physiological target be the primary end point when arterial and central venous catheters are in place at the time of the cardiac arrest and CPR.…”
Section: Invasive Monitoring: Cpp >20 MM Hgmentioning
confidence: 99%
“…16,17,[25][26][27][72][73][74][75][76][77] Although optimal CPP has not been established, the expert panel agrees with the 2010 AHA Guidelines for CPR and ECC that monitoring and titration of CPP during CPR is reasonable. 13 Moreover, the expert panel recommends that this physiological target be the primary end point when arterial and central venous catheters are in place at the time of the cardiac arrest and CPR.…”
Section: Invasive Monitoring: Cpp >20 MM Hgmentioning
confidence: 99%
“…111 Some studies have observed an elevated defibrillation threshold after treatment. [112][113][114][115][116][117][118][119] No benefit and increased morbidity (serious arrhythmias) have been associated with prophylactic administration of lidocaine to patients with acute MI. 26 -29 Use of procainamide in cardiac arrest is supported by only a retrospective comparison study involving only 20 patients.…”
Section: Shocks Must Not Be Delayed Until An IV Line Is Established Amentioning
confidence: 99%
“…Oberwiegend kardial wirksame j3-Sympathomimetika erwiesen sich unter den gleichen experimentellen Bedingungen als nahezu wirkungslos. Darüber hinaus verhinderte isolierte a-Rezeptoren-Blockade die Reanimation in allen ihrer Versuche, während vorhergehende reine ß-Blockade den Reanimationserfolg kaum nachteilig beeinflußte (4,18,22,26,28,31,38). Dennoch ist Adrenalin mit seiner a -und ß-stimulierenden Wirkung weiterhin das Katecholamin der Wahl zur Reanimation geblieben (1).…”
Section: Katecholamineunclassified
“…Darüber hinaus vermittelt nur Adrenalin mit seiner a-und ß-Wirkung sowohl die unter Herzmassage notwendige periphere Widerstandserhöhung, als auch unmittelbar nach Wiedereinsetzen spontaner Herzaktionen die zur Verbesserung vor allem der zerebralen Reperfusion durchaus erwünschte kardiale Stimulation (1 1, 27, 28). So erwiesen sich in einer Untersuchung von Redding die Langzeit-, und vor allem neurologischen Endergebnisse nach Reanimation mit Hilfe von Adrenalin als die signifikant günstigeren (26,28).…”
Section: Katecholamineunclassified