2010
DOI: 10.2106/jbjs.j.00906
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Recurrent Shoulder Instability: Current Concepts for Evaluation and Management of Glenoid Bone Loss

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Cited by 371 publications
(299 citation statements)
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References 36 publications
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“…Die Unterscheidung zwischen isoliertem Weichteilschaden (Labrum, Kapsel, glenohumerale Bänder) und knöchernem Schaden des Humeruskopfes, des Glenoids oder der Kombination beider Pathologien ist für die Therapieentscheidung wichtig, sowohl bei der akuten als auch bei der chronischen Instabilität [3]. Die Verletzung der dynamischen Stabilisatoren (Rotatorenmanschette) hat beim älteren Patienten einen besonderen Stellenwert.…”
Section: Instabilität Schultergelenkunclassified
“…Die Unterscheidung zwischen isoliertem Weichteilschaden (Labrum, Kapsel, glenohumerale Bänder) und knöchernem Schaden des Humeruskopfes, des Glenoids oder der Kombination beider Pathologien ist für die Therapieentscheidung wichtig, sowohl bei der akuten als auch bei der chronischen Instabilität [3]. Die Verletzung der dynamischen Stabilisatoren (Rotatorenmanschette) hat beim älteren Patienten einen besonderen Stellenwert.…”
Section: Instabilität Schultergelenkunclassified
“…1 Preoperative history taking and physical examination, as well as quantifying anterior glenoid bone deficiency, are critical for successful surgical treatment because the anterior glenoid has been identified as the primary location of bone loss. 2 The osseous structure, as well as integrity, has been identified as one of the most critical factors that influences surgical outcomes.…”
mentioning
confidence: 99%
“…3 History taking can elicit important clinical clues that point toward the diagnosis of glenoid bone loss, including a history of a high-energy mechanism of injury, specifically if the arm was abducted 70 or more and extended 30 or more during the initial dislocation event. 1 In addition, in patients who have multiple dislocations, instability in the midranges of motion, and instability at night, bone deficiency pathology should be considered. Physical examination can provide meaningful clues, which strongly suggest glenoid bone loss, particularly in patients with a positive apprehension test in the range of motion between 30 and 90 of shoulder abduction with a minimal amount of external rotation.…”
mentioning
confidence: 99%
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