2021
DOI: 10.1016/j.eururo.2021.02.032
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Recommendations to Balance Benefits and Risks Of Thromboprophylaxis and to Avoid Central Venous-access Devices During First-line Chemotherapy in Men with Metastatic Germ Cell Tumors: The European Association Of Urology Testicular Cancer Panel Position in 2021

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
2
2
1

Citation Types

0
3
0
3

Year Published

2021
2021
2024
2024

Publication Types

Select...
5

Relationship

1
4

Authors

Journals

citations
Cited by 6 publications
(6 citation statements)
references
References 10 publications
0
3
0
3
Order By: Relevance
“…Although the American Society of Clinical Oncology clinical practice guideline recommends thromboprophylaxis with DOACs or LMWH to selected high-risk ambulatory patients [32] , no data from randomized trials support the routine use in TC patients, as the fraction of TC patients in recent trials was very small (<1%). Owing to the paucity of randomized data, a recent European Association of Urology guideline recommends balancing each patient’s benefits and risk of thromboprophylaxis [33] . In line with previous reports [9] , [11] , thromboprophylaxis did not reduce the incidence of VTE in our study, possibly due to the selection of patients with VTE risk factors for thromboprophylaxis.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…Although the American Society of Clinical Oncology clinical practice guideline recommends thromboprophylaxis with DOACs or LMWH to selected high-risk ambulatory patients [32] , no data from randomized trials support the routine use in TC patients, as the fraction of TC patients in recent trials was very small (<1%). Owing to the paucity of randomized data, a recent European Association of Urology guideline recommends balancing each patient’s benefits and risk of thromboprophylaxis [33] . In line with previous reports [9] , [11] , thromboprophylaxis did not reduce the incidence of VTE in our study, possibly due to the selection of patients with VTE risk factors for thromboprophylaxis.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Given the high incidence of bleeding and the fact that VTE in this patient population did not influence survival, thromboprophylaxis should be considered only in selected patients. The most important risk factor for incident VTE seems to be central venous access use, which should be avoided in routine clinical practice [33] .…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Im Rahmen dieser Single-center-Analyse mit 279 Männer konnte beobachtet werden, dass sich mit forcierter Implementierung der prophylaktischen Antikoagulation mit NHM ab dem Jahr 2005 die Inzidenz von thromboembolischen Komplikationen ungefähr halbierte [5]. Das EAU-Panel klassifizierte Patienten mit einem metastasierten Keimzelltumor unter Chemotherapie als solche mit einem hohen VTE-Risiko und geringen Blutungsrisiko, gibt jedoch auf Grund der fehlenden Datenlage keine klaren Empfehlungen zur Thromboseprophylaxe, sondern empfiehlt eine individuelle Therapieentscheidung basierend auf den potenziellen Benefits und Risiken [36]. Eine schwache Empfehlung besteht in der Vermeidung von ZVKs zur Chemotherapieapplikation bei TGCT [36].…”
Section: üBersichtunclassified
“…Das EAU-Panel klassifizierte Patienten mit einem metastasierten Keimzelltumor unter Chemotherapie als solche mit einem hohen VTE-Risiko und geringen Blutungsrisiko, gibt jedoch auf Grund der fehlenden Datenlage keine klaren Empfehlungen zur Thromboseprophylaxe, sondern empfiehlt eine individuelle Therapieentscheidung basierend auf den potenziellen Benefits und Risiken [36]. Eine schwache Empfehlung besteht in der Vermeidung von ZVKs zur Chemotherapieapplikation bei TGCT [36].…”
Section: üBersichtunclassified
See 1 more Smart Citation