2012
DOI: 10.1007/s00508-012-0123-3
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Primäre Immunthrombozytopenie des Erwachsenen – Diagnostik und Therapie, Konsensus-Statement der Österreichischen Gesellschaft für Hämatologie und Onkologie (ÖGHO)

Abstract: Immune Thrombocytopenia (ITP) is a rare and - in most patients - mild disease, but might be associated with severe or even life-threatening bleeding complications. The treatment of ITP has partly changed in recent years, due to new therapeutic options. International guidelines changed accordingly. This consensus statement by the Austrian Society of Hematology and Oncology (OEGHO) is not a new evaluation of the current evidence, but rather tries to discuss the available international guidelines and adapt them t… Show more

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Cited by 11 publications
(7 citation statements)
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References 86 publications
(89 reference statements)
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“…In patients with autoimmune thrombocytopenia, if there is a strong indication for anticoagulation, the risk of a thrombotic event should be evaluated (e.g., CHA 2 DS 2 -VASc score, if applicable). If there is an indication for temporary anticoagulation (as in some VTE cases), a short-term anticoagulation (e.g., 3 months) should be used; however, if long-term anticoagulation is needed in patients with autoimmune thrombocytopenia, treatment options that are capable of increasing the platelet count should be considered [ 31 ]. If a patient with high bleeding risk presents with acute VTE, a vena cava inferior filter may be considered as an alternative to anticoagulation [ 32 ].…”
Section: Patients With Coagulation Disordersmentioning
confidence: 99%
“…In patients with autoimmune thrombocytopenia, if there is a strong indication for anticoagulation, the risk of a thrombotic event should be evaluated (e.g., CHA 2 DS 2 -VASc score, if applicable). If there is an indication for temporary anticoagulation (as in some VTE cases), a short-term anticoagulation (e.g., 3 months) should be used; however, if long-term anticoagulation is needed in patients with autoimmune thrombocytopenia, treatment options that are capable of increasing the platelet count should be considered [ 31 ]. If a patient with high bleeding risk presents with acute VTE, a vena cava inferior filter may be considered as an alternative to anticoagulation [ 32 ].…”
Section: Patients With Coagulation Disordersmentioning
confidence: 99%
“…Die Leitlinien der DGHO, ÖGHO, SGH + SSH und GPOH haben sich von der strikten Fixierung auf die Thrombozytenzahl gelöst [1,2,3,6]. Sicher steigt das Blutungs- und Mortalitätsrisiko, wenn eine Thrombozytenzahl von 30 × 10 9 /l unterschritten wird, jedoch bestehen große individuelle Schwankungen.…”
Section: Management Von Itp-patienten Erstlinientherapie Der Neu Diaunclassified
“…Rituximab ist in keinem Land der Welt zur Behandlung der ITP zugelassen, dennoch wird es allgemein als eine wirksame Therapie bei chronischer ITP betrachtet und in den Leitlinien empfohlen [1,2,3,4,5] (Empfehlungsgrad B). Rituximab erreicht bei etwa 30% der chronischen ITP-Patienten langfristige - definiert als über 12 Monate anhaltende - Remissionen [48,67].…”
Section: Drittlinientherapie Nach Splenektomieunclassified
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“…Grundsätzlich empfehlen wir jedoch, Bevacizumab -wenn immer möglich Immunthrombozytopenien (ITP, früher «Morbus Werlhof» oder «idiopathische thrombozytopenische Purpura») zählen mit einer Präva-lenz von <5/10 000 Einwohner zu den seltenen Erkrankungen («orphan diseases»). Vereinfacht gesagt ist eine ITP durch ein Missverhältnis zwischen der Produktion und dem Abbau von Thrombozyten charakterisiert: Klinisch resultiert eine isolierte Thrombozytopenie, die von einer potenziellen Blutungsneigung begleitet wird [1,2]. Wie die Autoimmunreaktion gegen Thrombozyten beim einzelnen Patienten in Gang gesetzt wurde, bleibt meistens unklarkonkrete Ursachen wie Infektionen, bestimmte Medikamente oder andere Autoimmunkrankheiten lassen sich nur in den wenigsten Fällen identifizieren [1].…”
Section: Für Welche Patientinnen Ist Bevacizumab Im Rahmen Der Rezidiunclassified