2016
DOI: 10.1055/s-0042-108587
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Prävalenz und Koprävalenz des Komplexen Regionalen Schmerzsyndromes (CRPS) und des Karpaltunnelsyndromes (KTS) in der Handrehabilitation

Abstract: CRPS and CTS are often associated. Rehabilitative therapy was effective for CRPS- and CRPS+CTS patients.

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Cited by 6 publications
(6 citation statements)
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“…Searching for further hand related pathologies associated with CRPS, our own group found a statistically significant co-prevalence of CRPS and carpal tunnel syndrome (CTS) in a cohort of 791 patients. Interestingly, if CTS was treated adequately, rehabilitative therapy was significantly shorter compared to patients suffering from CRPS of the hand without coinciding carpal tunnel syndrome [25].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Searching for further hand related pathologies associated with CRPS, our own group found a statistically significant co-prevalence of CRPS and carpal tunnel syndrome (CTS) in a cohort of 791 patients. Interestingly, if CTS was treated adequately, rehabilitative therapy was significantly shorter compared to patients suffering from CRPS of the hand without coinciding carpal tunnel syndrome [25].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…A correlation between CTS and hand position has not been proven thus far 3 . The co-incidence of CTS and complex regional pain syndrome is 240 cases per 100 000 individuals 4 .…”
Section: Median Nerve Compression Syndromesmentioning
confidence: 99%
“…So entwickeln geschätzt 5 von 100 000 Personen in der Allgemeinbevölkerung einmal in ihrer Krankengeschichte ein CRPS [1]. In spezialisierten handchirurgischen Zentren und handtherapeutischen Einrichtungen hat das Krankheitsbild naturgemäß eine ungleich höherer Relevanz [2]. Somit ergeben sich auch immer wieder Situationen, in denen abgewogen werden muss, ob eine erneute handchirurgische Operation einem Patienten mit stattgehabtem oder noch vorhandenem Schmerzsyndrom zugemutet werden kann.…”
Section: Introductionunclassified
“…Ergebnisse In der Interventionsgruppe betrug das durchschnittliche Schmerzniveau 105 Tage nach der letzten Operation 6,4 (4-8) auf der visuellen Analogskala (VAS; 0 bis 10), der durchschnittliche Fingerkuppenhohlhandabstand 3,2 (0-7,6) cm, der Bewegungsumfang des Handgelenkes 47,5 (0-95) ° und die Griffkraft 9,2 (2,(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)(16)6) kg. In der Kontrollgruppe betrug das durchschnittliche Schmerzniveau 129 Tage nach der letzten Operation 6 (3-10) auf der visuellen Analogskala, der durchschnittliche Fingerkuppenhohlhandabstand 2,7 (0-4,5) cm, der Bewegungsumfang des Handgelenkes 64 (0-125) °, die Griffkraft 12,4 (0,[8][9][10][11][12][13][14][15][16][17][18][19][20][21][22][23]8) kg.…”
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