1995
DOI: 10.1159/000475205
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Practical Approaches to the Prevention and Treatment of Adverse Reactions to BCG

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Cited by 44 publications
(23 citation statements)
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“…Zugang der Mykobakterien zur Blutbahn und Immunsuppression sind die Hauptrisikofaktoren für die Entwicklung schwerer, systemischer Komplikationen. Somit sind traumatische Katheterisierungen, gleichzeitige Zystitis und ein kurzes Intervall zwischen chirurgischem Eingriff und Instillation stets mit einem höheren Risiko verbunden [19]. In dem vorliegenden Fall verliefen die Katheterisierungen und Zystoskopien jedoch nicht traumatisch.…”
Section: Schwere Systemische Komplikationenunclassified
“…Zugang der Mykobakterien zur Blutbahn und Immunsuppression sind die Hauptrisikofaktoren für die Entwicklung schwerer, systemischer Komplikationen. Somit sind traumatische Katheterisierungen, gleichzeitige Zystitis und ein kurzes Intervall zwischen chirurgischem Eingriff und Instillation stets mit einem höheren Risiko verbunden [19]. In dem vorliegenden Fall verliefen die Katheterisierungen und Zystoskopien jedoch nicht traumatisch.…”
Section: Schwere Systemische Komplikationenunclassified
“…However, serious and even life-threatening reactions can occur. This topic is reviewed elsewhere by van der Meijden [33] but it is worth restating that acute septic reac tions to BCG appear, for the most part, to be hypersensi tive in nature. Animal model evidence from our laborato ry now confirms that optimal survival, as suggested by Steg et al [34], can be achieved with isoniazid, rifampicin and prednisone treatment [35], Conclusion Improving BCG Immunotherapy Current efforts at improving the results of BCG immu notherapy are directed at reducing the toxicity and in creasing the efficacy.…”
Section: Disease Progression and Survivalmentioning
confidence: 99%
“…The combination of isoniazid and rifampin is generally used for the treatment of M. bovis-BCG infection, based on small case series that have reported favourable outcomes. 5,11 Patients usually receive treatment for 6-12 months, although the optimal duration of therapy is not known. 4 Canadian guidelines recommend a minimum of nine months of therapy with isoniazid and rifampin for instances of pyrazinamide-resistant M. tuberculosis infection, although the treatment of M. bovis-BCG infection is not specifically addressed.…”
Section: Infections Complicating Intravesical Bcg Therapymentioning
confidence: 99%