2004
DOI: 10.1016/j.taap.2003.11.009
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Pharmacokinetics and pharmacodynamic effects of amiodarone in plasma of ponies after single intravenous administration

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Cited by 22 publications
(14 citation statements)
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“…One model [58] described the disposition of AMD and DEA in ponies and another one [59] was developed in humans. The pony PBPK model [58] consisted of limited number of tissue compartments, including blood, liver, kidney, fat, rapidly perfused tissues, and slowly perfused tissues.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…One model [58] described the disposition of AMD and DEA in ponies and another one [59] was developed in humans. The pony PBPK model [58] consisted of limited number of tissue compartments, including blood, liver, kidney, fat, rapidly perfused tissues, and slowly perfused tissues.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…One model [58] described the disposition of AMD and DEA in ponies and another one [59] was developed in humans. The pony PBPK model [58] consisted of limited number of tissue compartments, including blood, liver, kidney, fat, rapidly perfused tissues, and slowly perfused tissues. Although the human PBPK model [59] included more tissues, it may not provide insight into the kinetic behaviors of AMD in tissues since the predicted concentration-time profiles in most tissues cannot be evaluated due to the lack of observed data.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Sie wählten ebenfalls einen AD-Bolus, aber gefolgt von einer Dauerinfusion und damit einer 5-8 höheren Gesamtdosis , 2007. Wir entschieden uns für die Prämedikation mit AD mit den beim Pony als sicher errechneten und getesteten Dosierungsboli und -intervallen (Trachsel et al 2004), die eine relativ tiefe und damit mög-lichst nebenwirkungsarme AD-Gesamtdosis erlauben. Ein therapeutischer Plasma-Spiegel wird bei einer Konzentration von 1.5-4.0 µmol/l erwartet, was bei unserem Protokoll zu erwarten ist (Cybulski et al 2003, Vardas und Kochiadakis 2003.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Ein therapeutischer Plasma-Spiegel wird bei einer Konzentration von 1.5-4.0 µmol/l erwartet, was bei unserem Protokoll zu erwarten ist (Cybulski et al 2003, Vardas und Kochiadakis 2003. Aufgrund der pharmakokinetischen und -dynamischen Eigenschaften von AD wurden mit einem Initialbolus von 5 mg/kg und den folgenden Boli von 4.95 mg/kg in den vorgegebenen Intervallen ein therapeutischer Spiegel von mindestens 1.5 µmol/l AD über einen Zeitraum von 12 Stunden gemessen (Trachsel et al 2004). Die kardiale Wirkung des Medikamentes zeigte sich auch eindeutig an der Ände-rung der Flimmerwellenmorphololgie (Glendinning 1965).…”
Section: Diskussionunclassified
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