1999
DOI: 10.2302/kjm.48.169
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Pathophysiology, Diagnosis and Treatment of Clostridium difficile Infection.

Abstract: Clostridium difficile infection has become in recent years an important nosocomial threat. Prevention of the spread of C. difficile infection among long term hospitalized patients is a major challenge since C. difficile spores can persist indefinitely in the hospital environment. Following anti biotic therapy that disrupts the normal bacterial flora of the colon, C. difficile can colonize the large intestine. The bacteria releases two large protein toxins that bind to colonocytes and mediate an acute inflammat… Show more

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Cited by 13 publications
(10 citation statements)
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References 39 publications
(17 reference statements)
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“…difficile is the most commonly identified microbial agent in nosocomial diarrhea and accounts for nearly 20 percent of antibiotic-associated diarrhea. [15][16][17][18] With increasing antibiotic usage, C. difficile colitis is becoming more common. The use of vancomycin or metronidazole yields a favorable clinical response observed in three to four days in most patients.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…difficile is the most commonly identified microbial agent in nosocomial diarrhea and accounts for nearly 20 percent of antibiotic-associated diarrhea. [15][16][17][18] With increasing antibiotic usage, C. difficile colitis is becoming more common. The use of vancomycin or metronidazole yields a favorable clinical response observed in three to four days in most patients.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Tissues were placed in embedding medium for frozen tissue specimens, and longitudinal sections (10 m thick) were cut with a cryostat. To determine TxA C314 binding to intestinal epithelial cells, sections were washed in PBS (twice for 5 min) and then incubated for 10 min in 50 mM NH 4 Cl in PBS to quench reactive aldehydes. Nonspecific protein binding was blocked with 10% donkey serum in PBS for 1 h at 22°C.…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%
“…Both toxins have intracellular targets, as they specifically glucosylate Rho, Rac, and Cdc42 at threonine 37 using UDPglucose as the cosubstrate, causing changes in cell morphology and physiology (21). Injection of purified toxin A into closed intestinal loops elicits an acute inflammatory diarrhea with massive fluid secretion, mucosal damage, and a prominent neutrophil infiltration driven by the release of proinflammatory cytokines (4). On the basis of its amino acid sequence, C. difficile toxin A can be roughly divided into enzymatic, translocation, and binding domains (8).…”
mentioning
confidence: 99%
“…Es wird angenommen, dass für endemische und epidemiologische CDAD einzelne voherrschende toxigene Stämme mit ununterbrochenem Ausbrechen dieser Erkrankung verantwortlich sind und eine Übertragung über fäkal-oralen Weg oder über kontaminierte Oberflächen stattfindet [10,52].Barbut et al [53] konnten eine Übertragung von Patient zu Patient und Raum zu Raum bei CDAD erkrankten AIDS-Patienten nachweisen.Die Arbeitsgruppe von Cohen et al [10] wies 2 vorherrschende toxigene Klone nach und sieht einen direkten Zusammenhang mit der Persistenz und Prävalenz dieser Stämme und endemischer CDAD im Sinne einer Übertragung von Clostridium difficile.Clostridium difficile kann in Sporenform mehrere Monate überleben [9,40,54]. Retrospektiv gehen wir von toxigenen Clostridium difficile Stämmen aus, die durch eine fäkal-orale Übertragung und eine Reinfektion der Patienten über mit dem sporenbildenden Keim kontaminierte Oberflächen zu einem endemischen Auftreten der CDAD führte.…”
Section: Patienten Und Methodenunclassified
“…Da die Übertragung von Clostridium difficile durch Pflegepersonal oder kontaminierte Oberflächen wie Räumlichkei-ten, Koloskope oder Fieberthermometer nachgewiesen und durch entsprechende Maßnahmen vermindert werden konnte [29,38,55],war eine konsequente Vermeidung einer Verbreitung dieses hochkontagiös sporenbildenden Organismus Grundvorraussetzung [54].Wir führten eine konsequente Raum-und Oberflächendesin-fektion (Terralin 0,5%), eine vermehrte Händedesinfektion und vermehrten Einsatz von Einmalhandschuhen im tägli-chen Umgang mit den erkrankten Patienten durch. Zusätzlich erfolgte die Isolation des Erkrankten, wie es in der Literatur empfohlen wird [17].…”
Section: Patienten Und Methodenunclassified