2015
DOI: 10.1136/bmj.h1469
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Outpatient treatment for uterine polyps

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“…A meta-analysis showed that hysteroscopic resection of intrauterine polyps visible on ultrasound carried out before intrauterine insemination can increase clinical pregnancy rates 44 . The resection of persistent polyps can be considered if there is no other explanation for RM.…”
Section: Guidelinementioning
confidence: 99%
“…A meta-analysis showed that hysteroscopic resection of intrauterine polyps visible on ultrasound carried out before intrauterine insemination can increase clinical pregnancy rates 44 . The resection of persistent polyps can be considered if there is no other explanation for RM.…”
Section: Guidelinementioning
confidence: 99%
“…Es finden sich keine randomisierten Studien zum Effekt eine HSK bei Frauen mit Endometriumpolypen oder intrauterinen Synechien [47]. Eine Metaanalyse zeigte, dass die hysteroskopische Resektion im Ultraschall darstellbarer intrauteriner Polypen vor einer intrauterinen Insemination die klinische Schwangerschaftsrate steigern kann [48].…”
Section: Expertenkonsens Konsensusstärke +++unclassified
“…There are no randomized studies on the effect of HSC in women with endometrial polyps or intrauterine synechiae [47]. A meta-analysis showed that hysteroscopic resection of intrauterine polyps visible on ultrasound carried out prior to intrauterine insemination can increase the clinical pregnancy rate [48].…”
Section: Expert Consensusmentioning
confidence: 99%
“…A meta-analysis and a systematic review showed that hysteroscopic resection of intrauterine polyps visible on ultrasound prior to intrauterine insemination can increase the clinical pregnancy rate but a clear benefit with regard to the rate of miscarriage was not shown [23,24]. If there is no other explanation for the cause, resection of persisting polyps can be considered for RM patients according to the DGGG/OEGGG/SGGG guideline.…”
Section: Treatmentmentioning
confidence: 99%
“…Dennoch empfiehlt die deutschsprachige Leitlinie eine Resektion von uterinen Adhäsionen.Es gibt jedoch Hinweise, dass speziell bei Myomen, die das Cavum uteri beeinträchtigen, eine Myomenukleation zu einer verbesserten Schwangerschaftsrate führt. Daher wird sowohl in der DGGG/OEGGG/SGGG als auch in der ASRM-Leitlinie die Erwägung einer Myomresektion in Abhängigkeit der Lage empfohlen[21].Eine Metaanalyse und ein systematischer Review zeigten, dass die hysteroskopische Resektion im Ultraschall darstellbarer intrauteriner Polypen vor einer intrauterinen Insemination die klinische Schwangerschaftsrate steigern kannein klarer Benefit in Bezug auf die Abortrate konnte allerdings nicht gezeigt werden[23,24]. Gibt es keine andere Erklärung für die Ursache, kann die Resektion persistierender Polypen bei RSA-Patientinnen gemäß der Leitlinie der DGGG/OEGGG/SGGG erwogen werden.…”
unclassified