2017
DOI: 10.1016/j.spinee.2017.04.032
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Outcomes of lumbopelvic fixation in the treatment of complex sacral fractures using minimally invasive surgical techniques

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Cited by 29 publications
(28 citation statements)
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“…A recent paper reviewed 521 traumatic transverse sacral fracture patients and concluded there was no improved neurological recovery after surgical treatment compared with nonoperative treatment [28]. As this kind of injury is often associated with spinopelvic dislocation, lumboiliac fixation for transverse sacral fractures has been increasingly used to reconstruct lumbosacral stability in recent years [510,12,29,30]. Because indirect decompression can be achieved through realignment of displaced fractures, there is debate about whether direct decompression is needed.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…A recent paper reviewed 521 traumatic transverse sacral fracture patients and concluded there was no improved neurological recovery after surgical treatment compared with nonoperative treatment [28]. As this kind of injury is often associated with spinopelvic dislocation, lumboiliac fixation for transverse sacral fractures has been increasingly used to reconstruct lumbosacral stability in recent years [510,12,29,30]. Because indirect decompression can be achieved through realignment of displaced fractures, there is debate about whether direct decompression is needed.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…n/a n/a n/a n/a n/a Mean n/a n/a n/a n/a n/a n/a n/a 21.7 mo (14-32) n/a n/a n/a n/a n/a n/a Ayoub (2012)/Eur Spine J 18 26 mo n/a n/a n/a n/a Excellent: 28 14 mo (8-26) n/a n/a n/a n/a n/a n/a n/a n/a n/a n/a n/a n/a Lindahl et al (2014)/ Injury 19 33 mo (18-71) n/a n/a n/a n/a n/a n/a Williams et al (2016)/J Orthop Trauma 31 21 mo n/a n/a n/a n/a n/a 33 12 mo n/a n/a n/a n/a n/a n/a Piltz et al (2017)/Eur Spine J 34 47, 33, 29 mo n/a n/a n/a n/a n/a n/a Jazini et al (2017)/ The Spine Journal 35 18.8 mo (0.4-64) n/a n/a n/a n/a n/a n/a 10 . By comparison, our results found higher scores over almost all sub-scores, suggesting a higher impairment.…”
Section: Bellabarba Et Al (2006)/spinementioning
confidence: 99%
“…Der Vorteil gedeckter Techniken liegt auf der Hand. Neben einem geringeren perioperativen Weichteiltrauma werden insbesondere die bei offenen dorsalen Stabilisierungen beschriebenen, teils inakzeptabel hohen infektbedingten Komplikationsraten von 9 % [13] bis zu 21 % [14] beim gedeckten Vorgehen nicht mehr gesehen [15]. Nachteilig bleiben allerdings unverändert die nur eingeschränkten Möglichkeiten der geschlossenen Reposition [15].…”
Section: Wahl Von Zugang Und Osteosynthese -Trend Zu Minimal-invasiveunclassified
“…Neben einem geringeren perioperativen Weichteiltrauma werden insbesondere die bei offenen dorsalen Stabilisierungen beschriebenen, teils inakzeptabel hohen infektbedingten Komplikationsraten von 9 % [13] bis zu 21 % [14] beim gedeckten Vorgehen nicht mehr gesehen [15]. Nachteilig bleiben allerdings unverändert die nur eingeschränkten Möglichkeiten der geschlossenen Reposition [15]. Nichtsdestotrotz weist ein Großteil versorgungspflichtiger Instabilitäten vom Typ B (höhergradig) oder C primär entweder keine wesentliche Dislokation im Bereich des hinteren Beckenrings auf oder erlaubt über indirekte Repositionstechniken, z.…”
Section: Wahl Von Zugang Und Osteosynthese -Trend Zu Minimal-invasiveunclassified