1993
DOI: 10.1007/bf03009769
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Oral midazolam premedication in children: the minimum time interval for separation from parents

Abstract: To determine the minimum time interval between oral midazolam (0.5 mg" kg -~) Accepted for publication 16th April, 1993. prdmddication (valeur de base), au moment de la sdparation et pendant I'application du masque facial h l~nduction de I'anesthisie. Nous avons trouv~ que les changements de friquence cardiaque et de pression artdrielle systolique ont dtd semblables clans les trois groupes au cours de notre dtude. Le niveau de sddation d la sdparation et l'application du masque a dtd plus dlev~ que la va… Show more

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Cited by 84 publications
(45 citation statements)
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“…Recent reports have suggested that oral midazolam is an effective premedication in children (4,5). The use of sedative premedication for children having day stay surgery remains an area of controversy, however, and there is only one published report of S.H.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 97%
“…Recent reports have suggested that oral midazolam is an effective premedication in children (4,5). The use of sedative premedication for children having day stay surgery remains an area of controversy, however, and there is only one published report of S.H.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 97%
“…Midazolam doses for premedication via different routes are presented in Table 1. Clinical sedative effects are seen within 5-10 min of oral midazolam administration; the minimum time interval for successfully separating premedicated children from their parents is 10 min and the peak effect is achieved in 20-30 min [13]. The sedative effect is seen as happiness and loss of balance.…”
Section: Midazolammentioning
confidence: 97%
“…Am häufigsten werden dabei Benzodiazepine, insbesondere Midazolam, verwendet, da so eine Reduktion des Angstniveaus der Patienten, eine teilweise antegrade Amnesie, eine bessere Narkoseinduktion sowie eine Reduktion pathologischer, postoperativer Verhaltensmuster am effektivsten erreicht werden können [5]. Hinsichtlich des idealen Zeitpunkts der Prämedikation nach oraler Applikation liegen bisher nur wenige Daten vor, doch wird für die p.o.-Gabe von Midazolam ein mindestens 20-minütiger Abstand bis zur Narkoseinduktion empfohlen [6,7]. In der klinischen Praxis kommt es jedoch nicht selten aufgrund von Organisationsproblemen im OP-Bereich oder auf der peripheren Station, einer Änderung chirurgischer Maßnah-men sowie der variablen Ankunft des Patienten und der behandelnden Ärzte im OP-Saal zu unregelmäßigen Zeitabstän-den zwischen der oralen Applikation von Midazolam und der Narkoseeinleitung.…”
Section: Hintergrundunclassified