2008
DOI: 10.1111/j.1464-410x.2007.07411.x
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Open ureterocalycostomy

Abstract: ILLUSTRATIONS by STEPHAN SPITZER, www.spitzer-illustration.com INDICATIONSAnastomotic strictures of the PUJ and severe peripelvic fibrosis after• failed pyeloplasty [2,4,7].• repeated pyelolithotomies [2].• failed ante-or retrograde endopyelotomy [3,6].• traumatic rupture [8].• former renal tuberculosis [8]. S T E F F E N S E T A L . ANATOMICAL CONSIDERATIONS [2,3,9]A megaureter with hydronephrosis and recurrent stone formation in the lower calyx

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Cited by 8 publications
(5 citation statements)
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References 14 publications
(34 reference statements)
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“…The surgical options for upper ureteral reconstruction are limited and include end-to-end anastomosis [1, 2], augmented anastomotic urethroplasty using a pelvic flap [3], ureterocalycostomy [4], autotransplantation, y-v plasty and in some cases may be managed by ileal interposition [1, 2, 5], or with nephrectomy [6].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…The surgical options for upper ureteral reconstruction are limited and include end-to-end anastomosis [1, 2], augmented anastomotic urethroplasty using a pelvic flap [3], ureterocalycostomy [4], autotransplantation, y-v plasty and in some cases may be managed by ileal interposition [1, 2, 5], or with nephrectomy [6].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…In this case, the long upper ureteral stricture was reconstructed using ureterocalyceal anastomosis through the hilar portion of the lower calyx neck as opposed to the reported technique of ureterocalycostomy through the parenchyma of the lower pole of the kidney [4]. Standard ureterocalycostomy necessitates a part of the lower pole parenchyma to be removed to enable a safe anastomosis between the calyx and ureter and to reduce the risk of anastomotic stricture [4]. However, our new technique did not require resection of kidney parenchyma and this could potentially reduce the complications associated with a standard ureterocalycostomy (e.g.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Bei schlechter Vaskularisation besteht eine hohe Gefahr der Restrikturierung, sodass eine Alternative wie zum Beispiel eine Ureterokalikostomie zwischen Ureter und unterer Kelchgruppe angelegt werden muss. Der Eingriff wird in aller Regel in warmer Ischämie durchgeführt, sodass zunächst der Nierenhilus komplett freigelegt und die renalen Gefäße selektiv angezügelt werden müssen [52]. Liegt eine chronische Dilatation des Nierenbeckenkelchsystems vor, ist der Eingriff aufgrund des rarefizierten Nierenparenchyms über dem unteren Kelch einfacher durchzuführen.…”
Section: Strikturen Im Oberen Harnleiterdrittelunclassified
“…Alternativ kann bei Vorliegen eines dünnen Nierenparenchyms sowie eines dilatierten Nierenkelchsystems im Bereich des unteren Nierenpols eine Nephrokalikoureterostomie durchgeführt werden (▶ Abb. 8 -10) [47,48]. Dieses Verfahren bietet sich an, wenn das Gewebe im Bereich des Nierenbeckens stark entzündlich verändert und vernarbt ist und ebenso ein Längendefizit des Ureters kompensiert werden muss [49].…”
Section: Komplikationsmanagement Und Möglichkeiten Der Revisionsoperaunclassified