2018
DOI: 10.6002/ect.2017.0027
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Untitled

Abstract: Objectives: Data on the relevance of surgeon experience in liver transplant procedures are scarce. In this study, we evaluated the effects of individual surgeon experience on survival outcomes after deceased-donor liver transplant. Materials and Methods:In this retrospective analysis of 1193 liver transplant procedures, quantile regression for survival data was performed to assess the effects of surgeon experience. Conditional quantiles of mortality and graft loss were set as primary and secondary outcome meas… Show more

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
1
1

Citation Types

0
1
0
2

Year Published

2019
2019
2022
2022

Publication Types

Select...
2

Relationship

0
2

Authors

Journals

citations
Cited by 2 publications
(3 citation statements)
references
References 38 publications
0
1
0
2
Order By: Relevance
“…Es konnte gezeigt werden, dass das Outcome bei komplexen Prozeduren wie Kolektomien, arterieller Rekonstruktionen oder auch Leberresektionen vom Chirurgen abhängt [2,3,4,5,9,16,17]. Allerdings ist vollkommen unklar, ob diese Erkenntnis auch auf einfachere Eingriffe wie die Cholezystektomie zutrifft.…”
Section: Diskussionunclassified
See 1 more Smart Citation
“…Es konnte gezeigt werden, dass das Outcome bei komplexen Prozeduren wie Kolektomien, arterieller Rekonstruktionen oder auch Leberresektionen vom Chirurgen abhängt [2,3,4,5,9,16,17]. Allerdings ist vollkommen unklar, ob diese Erkenntnis auch auf einfachere Eingriffe wie die Cholezystektomie zutrifft.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Hinsichtlich der Gesamtmorbidität waren in multivariater Analyse der Kreatininwert (OR 1,29; KI 1,01-1,648; p = 0,042), GOT (OR 1,0405; KI 1-1,01; p = 0,03), offene und Konversions-Cholezystektomie (OR 4,134; KI 1,587-10,768; p = 0,004) und der individuelle Chirurg (OR bis 40,675; p = 0,001) ein unabhängiger Risikofaktor. Bei Analyse der chirurgischen Komplikationen blieben offene und Konversions-Cholezystektomie (OR 8,104; KI 3,(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)(16)(17)(18)(19)(20)(21)68; p < 0,001) sowie der individuelle Chirurg (OR bis 79,69; p = 0,005) ein statistisch signifikanter unabhängiger Risikofaktor. Schlussfolgerung Der individuelle Chirurg ist auch bei einem Routineeingriff wie der Cholezystektomie ein unabhängiger Risikofaktor für die Morbidität.…”
unclassified
“…In the last 2 decades, significant improvements in preoperative work-up, surgical technique, and intraoperative care of liver transplant recipients have resulted in decreased perioperative complications and increased patient survival. However, outcome after surgery is determined by donor, transplant, and recipient risk factors, and higher Model for End-Stage Liver Disease score (MELD) of the recipient is an independent risk factor of poor result of OLT [1]. The survival benefit for transplant patients with higher MELD is indisputable if they survive the first year after OLT [2], but they also have the highest 90-day waitlist mortality rate [3].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%