2022
DOI: 10.1111/anae.15934
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Management of thoracic trauma

Abstract: Managing major thoracic trauma begins with identifying and anticipating injuries associated with the mechanism of injury. The key aims are to reduce early mortality and the impact of associated complications to expedite recovery and restore the patient to their pre-injury state. While imaging is imperative to identify the extent of thoracic trauma, some pathology may require immediate treatment. The majority can be managed with adequate pleural drainage, but respiratory failure and poor gas exchange may requir… Show more

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Cited by 5 publications
(2 citation statements)
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“…Insbesondere in Bezug auf Lungenkontusionen ist die Sensitivität der CT im Vergleich zur Röntgenübersichtsaufnahme doppelt so hoch. In Anbetracht der Tatsache, dass Lungenkontusionen häufig erst nach etwa 6-24 h zur bildmorphologischen Darstellung kommen, findet die konventionelle Röntgendiagnostik im Rahmen der initialen Traumaversorgung meist "zu früh" statt [20]. In der CT sind sie meist jedoch sofort zu detektieren.…”
Section: Kontrastmittelverstärkte Computertomografieunclassified
“…Insbesondere in Bezug auf Lungenkontusionen ist die Sensitivität der CT im Vergleich zur Röntgenübersichtsaufnahme doppelt so hoch. In Anbetracht der Tatsache, dass Lungenkontusionen häufig erst nach etwa 6-24 h zur bildmorphologischen Darstellung kommen, findet die konventionelle Röntgendiagnostik im Rahmen der initialen Traumaversorgung meist "zu früh" statt [20]. In der CT sind sie meist jedoch sofort zu detektieren.…”
Section: Kontrastmittelverstärkte Computertomografieunclassified
“…In thoracic trauma, the majority of patients can be managed conservatively [ 19 ]. In the NOM after thoracic trauma, there is not a general consensus when to follow-up the chest, usually depending on the patient clinical conditions; however, in clinical experience, they are prudentially re-evaluated in a short time (24–48 h), injuries likely to evolve, as those named before, or suspicious findings of such injuries as pneumomediastinum, extended pulmonary contusions, large pneumatoceles and hematoceles [ 20 ].…”
Section: Computed Tomography (Ct)mentioning
confidence: 99%