1951
DOI: 10.1001/archotol.1951.03750110003001
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Management of Deformities of the Lower Cartilaginous Vault

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Cited by 24 publications
(7 citation statements)
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“…They may be applied for primary and secondary rhinoplasty. Alar rim grafts were heralded as early as the 1950s by Fomon [1,2] and Denecke [3] for the correction of alar base in cleft lip nose. Composite paranasal grafts on the nasal mucosa (instead of under) were an Alar Rim Grafts DOI: http://dx.doi.org /10.5772/intechopen.84805 interesting, easier variation proposed by Farrior [4].…”
Section: Historical Notesmentioning
confidence: 99%
“…They may be applied for primary and secondary rhinoplasty. Alar rim grafts were heralded as early as the 1950s by Fomon [1,2] and Denecke [3] for the correction of alar base in cleft lip nose. Composite paranasal grafts on the nasal mucosa (instead of under) were an Alar Rim Grafts DOI: http://dx.doi.org /10.5772/intechopen.84805 interesting, easier variation proposed by Farrior [4].…”
Section: Historical Notesmentioning
confidence: 99%
“…One important cartilage graft that is nearly always employed is the columellar strut, 13 cut in a rectangular shape from a straight and sturdy portion of the cartilaginous septum and sutured in place between the two medial crura. This plays a crucial part in strengthening the medial crura, ensuring support for the tip, and preserving the stability of the degree of rotation and projection obtained over time.…”
Section: Correction Of Projection Of the Nasal Tipmentioning
confidence: 99%
“…Eine Zusammenstellung aller möglichen pathologischen Veränderungen der Nasenklappe hat Kern [351] [349,364] oder unter den Seitenknorpel [365,366] verstärkt werden, ± können fehlende oder zu schwache Anteile der lateralen Flügelknorpelschenkel durch Batten-grafts ersetzt oder verstärkt werden [291,367]; diese können zusätzlich seitlich auf der Crista piriformis abgestützt werden, ± kann eine verminderte Elastizität der Seitenknorpel durch Splay-grafts [292] oder Spreader-splay-grafts [368] verbessert werden, ± kann einem deformierten (nach innen gewölbten) lateralen Flügelknorpelschenkel durch Drehung um 1808 eine normale nach auûen gewölbte Form gegeben werden [349,369,370], ± kann eine Naht zwischen lateralem Flügelknorpelschenkel und dem Periost des Margo infraorbitalis [371 ± 375] oder der lateralen Apertura piriformis [81] die laterale Vestibulumwand stabilisieren. ± Bei weniger ausgeprägter Pathologie im Bereich der Flügelknorpel sind in einigen Fällen auch Nahttechniken mit/ohne Inzisionen im Dombereich möglich [376].…”
Section: 2unclassified