2007
DOI: 10.1055/s-2006-944766
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Kraniofaziale Fibröse Dysplasie: Observieren oder Operieren?

Abstract: Current imaging procedures allow differential diagnosis from other benign bone tumors but also from malignancies. The therapy of FD is conservative (wait and scan) or operative in dependence on the localisation, the extension and the clinical manifestations of the disease. In the future molecular biological methods could function as supporting instrument for diagnosis if histomorphological results are not meaningful.

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“…The magnetic resonance imaging (MRI) appearances of FD are often not conclusive for the differential diagnosis of FD. Although CT findings can also be variable, CT more frequently leads to a specific diagnosis thanks to the characteristic ground-glass appearance of woven bone, seen on CT scans in most, if not all, cases of craniofacial FD [ 21 , 22 ].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…The magnetic resonance imaging (MRI) appearances of FD are often not conclusive for the differential diagnosis of FD. Although CT findings can also be variable, CT more frequently leads to a specific diagnosis thanks to the characteristic ground-glass appearance of woven bone, seen on CT scans in most, if not all, cases of craniofacial FD [ 21 , 22 ].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…So konnte im Tierversuch eine calciumphosphatreiche Schicht zwischen Knochen und Bioverit I beobachtet werden, was für eine chemische Bindung spricht [39]. Glaskeramik-Granulat kann intraoperativ in der erforderlichen Menge eingebracht und dann mit Salzlösung gebunden werden und ist somit variabler verwendbar als Platten und Blöcke, die präoperativ zugeschnitten werden müssen [37]; allerdings sind Letztere für präoperativ anhand virtueller Modelle präformierte Implantate geeignet [40,41]. Gegenüber Titan ist die Wärmeleitung deutlich reduziert, und Artefakte in der Bildgebung werden vermieden [40].…”
Section: Titannetzeunclassified
“…Auch im orthopädischen Schrifttum wird eine Osteoneogenese mit konsekutiv besserer Einscheidung und Scherkraftstabilität bei mit Glaskeramik (Bioverit I ) beschichteten Hüftprothesen gegenüber unbeschichteten berichtet [39]. Im Bereich der Schädelbasis bestehen Erfahrungen mit Keramiken insbesondere in der Stirnhöhlenobliteration und -rekonstruktion [37,41], daneben aus der Orbita (siehe Kap. 4.3).…”
Section: Titannetzeunclassified
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