2021
DOI: 10.1016/j.jaccao.2021.01.002
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How to Diagnose and Manage QT Prolongation in Cancer Patients

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“…Aber auch der u. a. beim Schilddrüsenkarzinom verwendete Tyrosinkinase-Hemmer (TKI) Vandetanib verursacht in einem relevanten Prozentsatz von bis zu 18 % eine Verlängerung der QTc-Zeit. Letztere sollte bei onkologischen Therapien aufgrund der geringeren Überkorrektur bei höheren Herzfrequenzen eher mit der Fridericia-als mit der Bazett-Formel bestimmt werden, weil dadurch ein geringeres Risiko für nicht gerechtfertigte, prognostisch relevante Therapieunterbrechungen besteht [11]. Sobald die so kontrollierte QT-Zeit 500 ms übersteigt (oder die Differenz zur Ausgangs-QTc-Zeit > 60 ms liegt), sollten die Therapie pausiert, Elektrolytstörungen ausgeglichen und mögliche konkurrierende Ursachen identifiziert werden.…”
Section: Arrhythmieunclassified
“…Aber auch der u. a. beim Schilddrüsenkarzinom verwendete Tyrosinkinase-Hemmer (TKI) Vandetanib verursacht in einem relevanten Prozentsatz von bis zu 18 % eine Verlängerung der QTc-Zeit. Letztere sollte bei onkologischen Therapien aufgrund der geringeren Überkorrektur bei höheren Herzfrequenzen eher mit der Fridericia-als mit der Bazett-Formel bestimmt werden, weil dadurch ein geringeres Risiko für nicht gerechtfertigte, prognostisch relevante Therapieunterbrechungen besteht [11]. Sobald die so kontrollierte QT-Zeit 500 ms übersteigt (oder die Differenz zur Ausgangs-QTc-Zeit > 60 ms liegt), sollten die Therapie pausiert, Elektrolytstörungen ausgeglichen und mögliche konkurrierende Ursachen identifiziert werden.…”
Section: Arrhythmieunclassified
“…An important limitation of this study is its retrospective design, which limits the acquisition of some data, such as the presence of comorbidities. It is known that ventricular repolarization rates may change with heart diseases (Brüler et al 2018;Vila et al 2021), with non-cardiac diseases (Armstrong et al 2017;Kim et al 2021), as well as with antiarrhythmic drugs administration (Shantsila et al 2007). In addition, information such as systemic blood pressure, blood gases, and 24 hours Holter recording to thoroughly investigate the presence of arrhythmias could enrich the understanding of the pathophysiological mechanisms involved in the development of cardiovascular complications in dogs with hyperadrenocorticism.…”
Section: )mentioning
confidence: 99%
“…2,3 More than 200 marketed cardiovascular and noncardiovascular drugs prolong QTc and are listed in the reference site Crediblemeds.org 4 as associated with a known or possible risk of torsade de pointes. Clinical practice, guidelines, as well as the label of many of these drugs recommend measuring QTc before drug administration [5][6][7] because exposure to a drug that prolongs QTc in a patient with high baseline QTc value is more likely to make QTc reach the limit of 500 ms, considered as a major risk factor for torsade. [8][9][10] While it is mathematically evident that reaching a QTc of 500 ms with a QTprolonging drug is more likely to occur if baseline QTc is at 460 ms than if it is at 400 ms, it is relevant to determine if the amplitude of drug-induced QTc prolongation is amplified when baseline QTc is longer.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%