1998
DOI: 10.1002/(sici)1096-8652(199805)58:1<20::aid-ajh4>3.0.co;2-2
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

High-dose cytarabine-containing chemotherapy with or without granulocyte colony-stimulating factor for children with acute leukemia

Abstract: We sought to determine the role of granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF) as an adjunct therapy in high-dose cytarabine-containing chemotherapy (HD C/T) for children with acute leukemia. Seventeen patients, aged 9 months to 18 years old, 8 ALL and 9 AML, were treated with cytarabine (Ara- Fisher exact test). We conclude that G-CSF as an adjunct therapy in HD C/T is effective in reducing mortality, days of neutropenia, antibiotic usage, fever, hospital stay, and frequency of delay in chemotherapy. The e… Show more

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
3
1

Citation Types

0
3
0
3

Year Published

2001
2001
2012
2012

Publication Types

Select...
7
1
1

Relationship

0
9

Authors

Journals

citations
Cited by 12 publications
(6 citation statements)
references
References 22 publications
(25 reference statements)
0
3
0
3
Order By: Relevance
“…In a retrospective study in 17 children with acute lymphoblastic or myelogenous leukaemia (AML), G‐CSF significantly reduced the use of antibiotics (17 versus 8 d, P = 0·0006) and hospitalization (37 versus 17 d, P = 0·0001) (Chen et al , 1998). While two patients of the control group died of sepsis and pneumonia, none of the G‐CSF treated patients died.…”
Section: A Haematopoietic Growth Factors In Paediatric Cancer Patientsmentioning
confidence: 99%
“…In a retrospective study in 17 children with acute lymphoblastic or myelogenous leukaemia (AML), G‐CSF significantly reduced the use of antibiotics (17 versus 8 d, P = 0·0006) and hospitalization (37 versus 17 d, P = 0·0001) (Chen et al , 1998). While two patients of the control group died of sepsis and pneumonia, none of the G‐CSF treated patients died.…”
Section: A Haematopoietic Growth Factors In Paediatric Cancer Patientsmentioning
confidence: 99%
“…1 u. 2) [11,18,20,40,42,43,52,68,69,70,71,80,83,89,90,100,109,110]. In einem Teil der Studien führte die Gabe der Wachstumsfaktoren, wenn sie kurz nach Beendigung der jeweiligen Chemotherapieeinheiten, aber noch vor Beginn der Neutropenie begonnen wurde (¹primäre Prophylaxeª), neben einer Verkürzung der neutropenischen Phase auch zu signifikanten Verbesserungen anderer klinischer Parameter.…”
Section: G-csf Und Gm-csf In Der Primären Prophylaxeunclassified
“…In einer retrospektiven Studie bei 17 Kindern mit ALL und akuter myeloischer Leukämie (AML) zeigte sich ebenfalls ein positiver Effekt mit einer Verringerung von Antibiotikagaben (17 gegenüber 8 Tage, p = 0,0006) sowie einer Verkürzung des Krankenhausaufenthaltes (37 gegenüber 17 Tage, p = 0,0001) [18]. Zwei Kinder der Kontrollgruppe ohne G-CSF-Gaben verstarben an einer Sepsis bzw.…”
Section: G-csf Und Gm-csf In Der Primären Prophylaxeunclassified
“…4 u. 5) [22,37,40,82,88,91,108,129,132,133,134,155,160,171,172,193,205,207]. In einem Teil der Studien führte die Gabe der Wachstumsfaktoren, wenn sie kurz nach Beendigung der jeweiligen Chemotherapieeinheiten, aber noch vor Beginn der Neutropenie begonnen wurde (¹primäre Prophylaxeª), neben einer Verkürzung der neutropenischen Phase auch zu signifikanten Verbesserungen anderer klinischer Parameter.…”
Section: G-csf Und Gm-csf In Der Primären Prophylaxeunclassified