2012
DOI: 10.1002/rmv.1734
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Hepatitis B and C in liver transplantation: new strategies to combat the enemies

Abstract: Hepatitis B immune globulin-free therapeutic regimens with a nucleos(t)ide analogue (NUC) or NUC combinations after liver transplantation (LT) are currently being investigated for their efficacy and safety as HBV re-infection prophylaxis in clinical studies. Recurrence rates differ among these studies as most of them are limited by a non-randomised study design, small sample size, lack of long-term data and varying time intervals for the switch from combined to purely virostatic prophylaxis. Post-transplant pr… Show more

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“…The TGFβ-activated kinase TAK1 is an important mediator of Smad-independent TGFβ signaling [50] and plays a key role in directing T H 9 differentiation [33]. Our recent studies confirm that TAK1 inhibition reversed SIRT1 suppression, suggesting that a Smad-independent TAK1 signal is responsible for SIRT1 suppression during T H 9 differentiation.…”
Section: Th9 Cell Differentiation and Signal Transductionsupporting
confidence: 62%
“…The TGFβ-activated kinase TAK1 is an important mediator of Smad-independent TGFβ signaling [50] and plays a key role in directing T H 9 differentiation [33]. Our recent studies confirm that TAK1 inhibition reversed SIRT1 suppression, suggesting that a Smad-independent TAK1 signal is responsible for SIRT1 suppression during T H 9 differentiation.…”
Section: Th9 Cell Differentiation and Signal Transductionsupporting
confidence: 62%
“…Aufgrund der Kostenintensität einer HBIg-basierten HBV-Reinfektionsprophylaxe nach LTX gibt es weltweit vielfach Ansätze, HBIg-freie Regime mittels NUC-Gabe insbesondere im Langzeitverlauf zu verabreichen [32]. Nach aktueller Studienlage kann ein Absetzen von HBIg und das Fortführen einer alleinigen NUC-Gabe bei stabil HBs-Antigen-negativen Patienten im Langzeitverlauf in Erwägung gezogen werden [33,34].…”
Section: Hepatitis-b-reinfektionunclassified
“…Nach aktueller Studienlage kann ein Absetzen von HBIg und das Fortführen einer alleinigen NUC-Gabe bei stabil HBs-Antigen-negativen Patienten im Langzeitverlauf in Erwägung gezogen werden [33,34]. Bislang fehlen allerdings Daten größerer prospektiver Studien, die die Sicherheit und Effizienz einer HBIg-freien Reinfektionsprophylaxe im Langzeitverlauf untersucht haben [32]. Gemäß der EASL-Leitlinie 2017 kann bei Patienten mit geringem Risiko einer HBV-Reinfektion HBIg im Verlauf abgesetzt werden [31].…”
Section: Hepatitis-b-reinfektionunclassified
“…Die Literaturübersicht hat gezeigt: Eine erfolgreiche antivirale Therapie bei dekompensierter HBV-induzierter Leberzirrhose kann zu einer hepatischen Rekompensation und Verringerung des Child-Pugh-Turcotte-Stadiums führen. Unter Therapie mit dem Nukleosid-Analogon Lamivudin kommt es allerdings aufgrund von Mutationen im YMDD-Motiv der HBV-Polymerase-Genregion bereits im ersten Jahr bei vielen Patienten zur Resistenzentwicklung [25]. Deswegen wird in der S3-Leitlinie der DGVS zur antiviralen Therapie auf der LTX-Warteliste der Einsatz von potenteren Nukleosid(tid)-Analoga mit hoher Resistenzbarriere empfohlen [24].…”
Section: Chronische Hepatitidenunclassified