“…In the same period, experts noted the start of what was called "globalization", which allows us to say that environmental communications, on the one hand, opened with the beginning of globalization and, on the other hand, gave it a new impetus. [5,6,7] According to R.J. Cox, former president of the Sierra Club that teaches rhetoric and communication courses at the University of North Carolina, the concept of environmental communication is based on three basic principles:…”
The article presents the results of the analysis of the process of expansion and diversity of communication channels in the university environment, which is relevant from the standpoint of achieving the goals of sustainable development in the field of education. It is shown that one of the most accessible and open communication channels, in which modern students are actively involved, is the channel of environmental communications. They have many manifestations, which corresponds to the most exceptionally wide ecological space, reflecting both individual and collective interests, features of a narrow professional attitude to nature and its civilizational understanding. A significant part of the disciplines studied in higher education contributes to the formation of students' environmental competencies. The specificity of the ecological approach to education and upbringing contributes to involvement of students in activities for the nature protection. The regularities of environmental communications functioning can be traced on the example of environmental education carried out at the Moscow Automobile Road State Technical University (MADI).
“…In the same period, experts noted the start of what was called "globalization", which allows us to say that environmental communications, on the one hand, opened with the beginning of globalization and, on the other hand, gave it a new impetus. [5,6,7] According to R.J. Cox, former president of the Sierra Club that teaches rhetoric and communication courses at the University of North Carolina, the concept of environmental communication is based on three basic principles:…”
The article presents the results of the analysis of the process of expansion and diversity of communication channels in the university environment, which is relevant from the standpoint of achieving the goals of sustainable development in the field of education. It is shown that one of the most accessible and open communication channels, in which modern students are actively involved, is the channel of environmental communications. They have many manifestations, which corresponds to the most exceptionally wide ecological space, reflecting both individual and collective interests, features of a narrow professional attitude to nature and its civilizational understanding. A significant part of the disciplines studied in higher education contributes to the formation of students' environmental competencies. The specificity of the ecological approach to education and upbringing contributes to involvement of students in activities for the nature protection. The regularities of environmental communications functioning can be traced on the example of environmental education carried out at the Moscow Automobile Road State Technical University (MADI).
“…Η έλλειψη συνειδητοποίησης και κατανόησης τόσο των προβλημάτων όσο και των πιθανών επιλογών αντιμετώπισής τους, περιορίζει τις πιθανότητες για τα άτομα, τα οργανωμένα συμφέροντα και τις κυβερνήσεις να αναλάβουν ουσιαστικές και αποφασιστικές δράσεις προς την αποτελεσματική κοινωνικοοικολογική προσαρμογή (Harris, 2017;Milstein, 2009). Από κοινού, τα αίτια των περιβαλλοντικών προβλημάτων όσο και οι δυνατότητες αντιμετώπισής τους εξαρτώνται από τις ανθρώπινες αντιλήψεις, στάσεις και συμπεριφορές, οι οποίες συνδέονται με αξίες, προτιμήσεις και πεποιθήσεις για τον κόσμο (Katz-Kimchi, 2015;Meisner, 2015). Αναγνωρίζεται λοιπόν, ότι η αποτελεσματική και κατάλληλη περιβαλλοντική πληροφόρηση είναι αποφασιστικής σημασίας όχι μόνο για τον δημόσιο εντοπισμό και τον ορισμό των πιο επειγόντων προβλημάτων, αλλά και για την οικοδόμηση των κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών δικτύων δράσης, τα οποία χρειάζονται για να αντιστραφούν οι παρούσες μη βιώσιμες και αρνητικές περιβαλλοντικές τάσεις (Katz-Kimchi, 2015;.…”
Section: εισαγωγήunclassified
“…Από κοινού, τα αίτια των περιβαλλοντικών προβλημάτων όσο και οι δυνατότητες αντιμετώπισής τους εξαρτώνται από τις ανθρώπινες αντιλήψεις, στάσεις και συμπεριφορές, οι οποίες συνδέονται με αξίες, προτιμήσεις και πεποιθήσεις για τον κόσμο (Katz-Kimchi, 2015;Meisner, 2015). Αναγνωρίζεται λοιπόν, ότι η αποτελεσματική και κατάλληλη περιβαλλοντική πληροφόρηση είναι αποφασιστικής σημασίας όχι μόνο για τον δημόσιο εντοπισμό και τον ορισμό των πιο επειγόντων προβλημάτων, αλλά και για την οικοδόμηση των κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών δικτύων δράσης, τα οποία χρειάζονται για να αντιστραφούν οι παρούσες μη βιώσιμες και αρνητικές περιβαλλοντικές τάσεις (Katz-Kimchi, 2015;. Συγκεκριμένα, παρότι στην ανάδυση της, η περιβαλλοντική επικοινωνία αποτελούσε ένα στενό τομέα επικοινωνίας, σήμερα είναι ένα ευρύ πεδίο που περιλαμβάνει έρευνα και πρακτικές σχετικά με το πώς διαφορετικοί φορείς (π.χ., θεσμοί, κράτη, άνθρωποι) αλληλεπιδρούν σε σχέση με θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον και τον τρόπο με τον οποίο τα πολιτιστικά προϊόντα επηρεάζουν την κοινωνία σε περιβαλλοντικά ζητήματα (Antonopoulos & Karyotakis, 2020).…”
Section: εισαγωγήunclassified
“…Καταυτόν τον τρόπο και ακολουθώντας μία κοινωνιο-γνωστική προσέγγιση, πιστεύουν ότι η τάξη μπορεί να αποτελέσει εύφορο έδαφος για την κατανόηση της βιωσιμότητας και των περιβαλλοντικών ζητημάτων όταν υπάρχουν πιο σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης(Zaval, Keenan, Johnson, & Weber, 2014). Επιπλέον, πέρα του περιβαλλοντικού γραμματισμού επισημαίνουν ότι η ότι πολλοί άλλοι σημαντικοί παράγοντες διαμορφώνουν τις αντιδράσεις προσαρμογής, όπως τα κοινωνικά και πολιτισμικά πρότυπα, οι γνωστικές προκαταλήψεις και η εκάστοτε νόρμα του πλαισίου(Katz-Kimchi, 2015;. Έτσι, η «εκπαίδευση» περιλαμβάνει παράλληλα, την πραγματική επικοινωνία της γνώσης σε μια τάξη, αλλά και τη διάδοση, ενημέρωση και προώθηση βιώσιμων συμπεριφορών (συμπεριλαμβανομένων των παρεμβάσεων) σε ένα ευρύ φάσμα πλαισίων(Zaval & Cornwell, 2017).…”
Oι πρόσφατες εξελίξεις υπογραμμίζουν τον κεντρικό ρόλο της καινοτομίας, της εκπαίδευσης και της ψηφιακής κοινωνίας στην βιώσιμη ανάπτυξη. H ψηφιακή εποχή αποτελεί εύφορο έδαφος και υπό αυτό το πρίσμα, οι νέες τεχνολογίες ενισχύουν τον συγκεκριμένο σκοπό. Ωστόσο, παρότι ο σύγχρονος ψηφιακός κόσμος προσφέρει πληθώρα πληροφοριών αναφορικά με τα περιβαλλοντικά θέματα, φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμα ελλείψεις. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, η διατήρηση του περιβάλλοντος συνίσταται στην μετατροπή των πληροφοριών σε ουσιαστική γνώση μέσω ολοκληρωμένων δικτύων κοινωνικής δράσης. Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση και ο πολιτισμός συμβάλλουν μέσω της κατάλληλης μετάδοσης και επικοινωνίας πληροφοριών, σχετικοί με τον σκοπό της Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η ανάδειξη των ψηφιακών τεχνών ως ενός καινούριου μέσου περιβαλλοντικής επικοινωνίας και παράλληλα, ως ενός σύγχρονου επαγγελματικου πεδίου. Στη δική μας εμπειρική μελέτη περίπτωσης, εφαρμόζοντας μία Art-Based διδακτική προσέγγιση στη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου με 40 φοιτητές του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας επιχειρήθηκε μία μικτή μεθοδολογική προσέγγιση, ακολουθώντας τα βήματα της διαδοχικής επεξηγηματικής σχεδίασης. Σε πρώτη φάση, μέσω της ηλεκτρονικής χορήγησης ενός ερωτηματολογίου 10 ερωτήσεων, ελέγχθηκαν οι υποθέσεις αν τα ψηφιακά έργα με οικολογικό περιεχόμενο λειτουργούν ενημερωτικά με διαφορετικό τρόπο σε μια ψηφιακή συγκριτικά με μία υβριδική έκθεση και αν υπάρχει διαφορά στην επιλογή του συγκεκριμένου επαγγελματικού πεδίου αναλόγως του έτους σπουδών των φοιτητών. Στην ποιοτική φάση, οι φοιτητές, μέσα από την δημιουργία δικών τους έργων με οικολογικό περιεχόμενο, συμμετείχαν σε 2 ομαδικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις 4 ερωτήσεων, επισημαίνοντας ότι η κοινωνική δράση εχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κατανόηση των περιβαλλοντικών θεμάτων. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι δημιουργία ενός διεπιστημονικού δικτύου συνεργασίας είναι μία πιο ολοκληρωμένη μορφή επικοινωνίας και ότι οι συλλογικές δράσεις ανταποκρίνονται σε μεγαλύτερο κοινό, καθιστώντας έτσι τον τομέα των ψηφιακών έργων με οικολογικό περιεχόμενο αποτελεσματικό και πιθανότερο ως επιλογή επαγγελματικού τομέα.
“…While such scholarship is increasingly called for in the journal Environmental Communication (Hansen & Cox, 2015;Katz-Kimchi & Goodwin, 2015), its methodological consequences are not in focus in the journal. A lack of development of a collective methodological body of knowledge may, at best, lead to individual researchers re-inventing the wheel and, at worst, to "engaged, critical and change-oriented scholarship" becoming an empty phrase.…”
While calls for critical, engaged and change-oriented scholarship in environmental communication (EC) abound, few articles discuss what this may practically entail. With this article, we aim to contribute to a discussion in EC about the methodological implications of such scholarship. Based on our combined experience in EC research and drawing from a variety of academic fields, we describe six methodological dilemmas that we encounter in our research practice and that we believe are inherent to such scholarship. These dilemmas are (1) grasping communication; (2) representing others; (3) involving people in research; (4) co-producing knowledge; (5) engaging critically; and (6) relating to conflict. This article does not offer solutions to these complex dilemmas. Rather, our dilemma descriptions are meant to help researchers think through methodological issues in critical, engaged and change-oriented EC research. The article also helps to translate the dilemmas to the reality of research projects through a set of questions, aimed to support a sensitivity to, and understanding of, the dilemmas in context.
scite is a Brooklyn-based organization that helps researchers better discover and understand research articles through Smart Citations–citations that display the context of the citation and describe whether the article provides supporting or contrasting evidence. scite is used by students and researchers from around the world and is funded in part by the National Science Foundation and the National Institute on Drug Abuse of the National Institutes of Health.