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2006
DOI: 10.1002/uog.2819
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Fetal arrhythmias

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Cited by 51 publications
(45 citation statements)
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“…Bei weniger als 10% der überwiesenen Patientinnen handelt es sich um klinisch relevante Herzrhythmusstörungen wie stabile Tachyarrhythmie (fetale Herzfre quenz >180/min) oder Bradyarrhythmie (fetale Herzfrequenz <100/min), die ggf. eine pränatale Behandlung notwendig machen [26].…”
Section: Rhythmusstörungen Beim Fetusunclassified
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“…Bei weniger als 10% der überwiesenen Patientinnen handelt es sich um klinisch relevante Herzrhythmusstörungen wie stabile Tachyarrhythmie (fetale Herzfre quenz >180/min) oder Bradyarrhythmie (fetale Herzfrequenz <100/min), die ggf. eine pränatale Behandlung notwendig machen [26].…”
Section: Rhythmusstörungen Beim Fetusunclassified
“…In den meisten Fällen der Patienten, die sich mit der Diagnose einer fetalen Herz rhythmusstörung in den Perinatalzentren vorstellen, werden isolierte fetale Extra systolien, meistens ektopische vorzeitige Vorhofkontraktionen, diagnostiziert, wel che hämodynamisch keine relevante pa thologische Auswirkung auf das Kind ha ben und deshalb keine antiarrhythmische Therapie brauchen [26]. Im Falle einer fetalen Tachyarrhythmie (.…”
Section: Rhythmusstörungen Beim Fetusunclassified
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“…An estimated 0.4% to 0.6% of pregnancies have a fetal arrhythmia at some point during the pregnancy. 2,3 Although the vast majority are not of clinical significance and require no treatment, a much smaller percentage have a sustained tachyarrhythmia that can be life-threatening to the fetus. The most frequent serious arrhythmias in the fetus are supraventricular, most commonly from atrioventricular reentry tachycardia involving an accessory atrioventricular connection (supraventricular tachycardia [SVT]) or atrial flutter, but occasionally from atrioventricular node reentry (also SVT) or ectopic atrial tachycardia.…”
mentioning
confidence: 99%
“…The most frequent serious arrhythmias in the fetus are supraventricular, most commonly from atrioventricular reentry tachycardia involving an accessory atrioventricular connection (supraventricular tachycardia [SVT]) or atrial flutter, but occasionally from atrioventricular node reentry (also SVT) or ectopic atrial tachycardia. 2,3 Here, we refer to all these mechanisms together as supraventricular arrhythmias (SVAs) and the subgroups of interest as SVT or atrial flutter. Importantly, SVAs can lead to tachycardia-induced cardiomyopathy because of prolonged decreased cardiac output and myocardial fatigue, which can lead to hydrops fetalis and rare fetal death, 2,3 as reviewed by Jaeggi et al 1 Treatment options include careful observation, maternal drug therapy, or delivery of the fetus.…”
mentioning
confidence: 99%