2005
DOI: 10.1097/01.ccm.0000166356.45902.a2
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Extracorporeal venovenous cooling for induction of mild hypothermia in human-sized swine*

Abstract: Extracorporeal venovenous cooling was an effective and safe method to rapidly induce therapeutic mild hypothermia in human-sized swine. It seems to be promising for further application and investigation in patients.

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Cited by 38 publications
(16 citation statements)
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“…Die Temperaturstabilität ist während der Behandlung für den optimalen Einsatz der therapeutischen Hypothermie von großer Bedeutung [11,17,20]. Temperaturschwankungen können neben hämo-dynamischer Instabilität [24] auch einen Anstieg des intrazerebralen Druckes zur Folge haben [25].…”
Section: Aufrechterhaltung Der Zieltemperaturunclassified
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“…Die Temperaturstabilität ist während der Behandlung für den optimalen Einsatz der therapeutischen Hypothermie von großer Bedeutung [11,17,20]. Temperaturschwankungen können neben hämo-dynamischer Instabilität [24] auch einen Anstieg des intrazerebralen Druckes zur Folge haben [25].…”
Section: Aufrechterhaltung Der Zieltemperaturunclassified
“…B. küh-lende Packungen, kaltwasser-bzw. kaltluftdurchflossene Decken und Matten, gekühlte Infusionslösungen und endovaskuläre Kühlsysteme [3,4,8,14].Der Zeitraum bis zum Erreichen der Zieltemperatur, die Stabilität der Temperatur während der Kühlbehandlung und die kontrollierte Wiedererwärmung stellen wesentliche Faktoren für den Kühl-erfolg dar [12,17,19]. In der vorliegenden Studie wird ein endovaskuläres Kühlsys-tem mit einem Oberflächenkühlsystem bezüglich dieser kühlungsrelevanten Parameter verglichen.…”
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“…Furthermore, the use of TH alone or in combination with thrombolysis has been shown to produce higher survival rates with preclinical thromboembolic stroke models [14]. In such animal studies, employing a temperature range of [28][29][30][31][32][33][34] C has produced the most favorable results [8]. Although limited, there have been some promising human clinical trials showing the potential efficacy of TH around 33 C. Lower temperatures may lead to complications that override the benefit of TH [8].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…24 Although short-term hypothermia is nowadays considered to improve outcome in patients after resuscitation from cardiac arrest, data on prolonged hypothermia in patients with acute intracranial pathology are controversial. 21 Because severe adverse effects of mild to moderate hypothermia (ie, body core temperature 33°C to 35°C) may outweigh its beneficial effects in ICU patients with various diseases, the use of therapeutic hypothermia is still under debate. 25,26 Given this uncertainty, it seemed reasonable to study whether maintaining prophylactic normothermia may be both efficacious and safe.…”
mentioning
confidence: 99%