2018
DOI: 10.21470/1678-9741-2017-0232
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Extended-time of Noninvasive Positive Pressure Ventilation Improves Tissue Perfusion after Coronary Artery Bypass Surgery: a Randomized Clinical Trial

Abstract: ObjectiveTo compare the effects of extended- versus short-time noninvasive positive pressure ventilation on pulmonary function, tissue perfusion, and clinical outcomes in the early postoperative period following coronary artery bypass surgery in patients with preserved left ventricular function.MethodsPatients were randomized into two groups according to noninvasive positive pressure ventilation intensity: short-time noninvasive positive pressure ventilation n=20 (S-NPPV) and extended-time noninvasive positive… Show more

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Cited by 2 publications
(3 citation statements)
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References 19 publications
(23 reference statements)
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“…Another fundamental point in this discussion is that NIV tends to improve the performance of the left ventricle, optimizing cardiac output and improving tissue perfusion 21 . This contributes to improving the functional capacity of these patients.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Another fundamental point in this discussion is that NIV tends to improve the performance of the left ventricle, optimizing cardiac output and improving tissue perfusion 21 . This contributes to improving the functional capacity of these patients.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…So konnten Matte et al 283 bei Patienten nach aorto-koronarer Bypass-Operation allein durch die Anwendung von Masken-CPAP 4 Stunden nach Extubation im Vergleich zur konventionellen Therapie (inzentive Spirometrie, Physiotherapie) die Vitalkapazität (Vital Capacity, VC), das forcierte Einsekundenvolumen (Forced Expiratory Volume in one second, FEV1) und die Oxygenierung signifikant verbessern sowie die venöse Beimischung reduzieren. Für postoperative NIV-Phasen von 2-mal täglich 60 min bis zum 5. postoperativen Tag (vs. 2-mal 10 min) konnten Nasrala et al anhand der zentralvenösen Sättigung und des Serum-Lactat-Spiegels neben der Verbesserung der Lungenfunktion auch eine Verbesserung der Gewebeperfusion nachweisen 280 . Cordeiro et al untersuchten in einem RCT den Therapieeinfluss unterschiedlicher PEEP-Niveaus (10 vs. 12 vs. 15 cmH 2 O) unter NIV am ersten postoperativen Tag nach koronarer Bypass-OP 282 .…”
Section: Perioperative Und Periinterventionelle Anwendungunclassified
“…V. a. bei Risikoeingriffen wie aortokoronarer Bypass-, Thoraxund Abdominalchirurgie und Zwei-Höhlen-Eingriffen konnte sowohl in prospektiven Interventionsstudien [218,267,[270][271][272][273][274] als auch in weiteren randomisierten Studien [275][276][277][278][279][280][281][282] eine Verbesserung der postoperativen Lungenfunktion erreicht werden. So konnten Matte et al [283] bei Patienten nach aorto-koronarer Bypass-Operation allein durch die Anwendung von Masken-CPAP 4 Stunden nach Extubation im Vergleich zur konventionellen Therapie (inzentive Spirometrie, Physiotherapie) die Vitalkapazität (Vital Capacity, VC), das forcierte Einsekundenvolumen (Forced Expiratory Volume in one second, FEV1) und die Oxygenierung signifikant verbessern sowie die venöse Beimischung reduzieren.…”
Section: Mögliche Therapieansätzeunclassified