2021
DOI: 10.1016/j.kint.2020.10.026
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Executive summary of the KDIGO 2021 Clinical Practice Guideline for the Management of Blood Pressure in Chronic Kidney Disease

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Cited by 196 publications
(206 citation statements)
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“…According to Dryad's terms of service, researchers can use these data for secondary analysis without infringing on the author's rights. All eligible individuals who were not undergoing dialysis were diagnosed with stage G2–G5 CKD based on the Kidney Disease Improving Global Outcomes classification [ 18 ]. All participants were at least 20 years of age and visited nephrology centers for the first time between October 2010 and December 2011.…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%
“…According to Dryad's terms of service, researchers can use these data for secondary analysis without infringing on the author's rights. All eligible individuals who were not undergoing dialysis were diagnosed with stage G2–G5 CKD based on the Kidney Disease Improving Global Outcomes classification [ 18 ]. All participants were at least 20 years of age and visited nephrology centers for the first time between October 2010 and December 2011.…”
Section: Methodsmentioning
confidence: 99%
“…While CKD guidelines support a systolic blood pressure <120mmHg 33 , this goal may not be prudent for older adults with CKD. This intensive blood pressure target was derived from the Systolic Blood Pressure Intervention Trial (SPRINT) which demonstrated reduced cardiovascular events and mortality benefit.…”
Section: Less Intensive Management Of Diabetes and Hypertensionmentioning
confidence: 99%
“…1 ). Die aktuellen 2021er KDIGO-Blutdruckleitlinien für Patienten mit CKD empfehlen, ACE‑I oder ARB für hypertensive CKD-Patienten mit Albuminurie von 300 mg/Tag oder mehr und bei Albuminurie zwischen 30 und 299 mg/Tag dann einzusetzen, wenn gleichzeitig ein Diabetes mellitus vorliegt (jeweils Empfehlungs‑/Evidenzgrad 1B; [ 7 ]). Für Patienten ohne Diabetes mit moderater Albuminurie (30–299 mg/Tag) wird hier ebenfalls eine Anwendung vorgeschlagen (Empfehlungs‑/Evidenzgrad 2C; Tab.…”
Section: Hemmung Des Raas Durch Ace-hemmer (Suffix „-Pril“) Und Arb (Suffix „-Sartan“)unclassified
“…sprach eine Kontraindikation für eine Kombinationstherapie bei Patienten mit Diabetes mellitus oder einer GFR von weniger als 60 ml/min aus. Auch die 2021er KDIGO-Blutdruckleitlinien für Patienten mit CKD raten von direkten Renininhibitoren in Kombinationstherapie mit ACE‑I oder ARB ausdrücklich ab [ 7 ]. Trotz theoretischer Überlegungen zu einem möglichen Nutzen der Substanzklasse scheint es vor diesem Hintergrund momentan unwahrscheinlich, dass es nochmals weitere große Studien zur Progressionshemmung bei CKD geben wird.…”
Section: Direkte Renininhibtion (Aliskiren)unclassified