2022
DOI: 10.1055/a-1397-1466
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Evaluation of a four-week Adjunct Compensatory Training for the treatment of climbing-specific overstrain syndromes of the shoulder

Abstract: Background Although climbing is an increasingly popular sport, there is a lack of scientific evaluation of suitable training methods for climbers, especially with a view to prevention and rehabilitation. A specific rehabilitation program, Adjunct Compensatory Training (ACT), has recently been presented, but it has not been evaluated scientifically to date. Objective To investigate the effects of Adjunct Compensatory Training on climbing-specific overstrain syndromes of the shoulder. Methods… Show more

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Cited by 2 publications
(3 citation statements)
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“…Mit dem ACT-Programm (Adjunct Compensatory Training) 1 konnten Dicki (Ludwig) Korb, Patrick Matros und der Autor erstmals ein kletterspezifisches Ausgleichstrainingsprogramm erstellen, welches später auch bereits wissenschaftlich evaluiert wurde 2 .…”
Section: Liebe Mitglieder Und Interessierte Der Bexmedunclassified
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“…Mit dem ACT-Programm (Adjunct Compensatory Training) 1 konnten Dicki (Ludwig) Korb, Patrick Matros und der Autor erstmals ein kletterspezifisches Ausgleichstrainingsprogramm erstellen, welches später auch bereits wissenschaftlich evaluiert wurde 2 .…”
Section: Liebe Mitglieder Und Interessierte Der Bexmedunclassified
“…Die Durchführbarkeit und Akzeptanz der Studie und der Intervention wurden allgemein als gut bewertet. 95 % der Probanden führten nach Interventionsabschluss das Training weiter aus, 100 % empfehlen die Durchführung weiter 2 .…”
Section: Ausgleichstraining Im Klettersportunclassified
“…Nonoperative treatment was performed for 61 of the injuries, and 17 were treated surgically. Nonoperative treatment consisted of physical therapy, osteopathy, radial shock wave therapy, injection therapy (eg, corticosteroid or platelet-rich plasma), immobilization, stress reduction, climbing break, taping, and adjunct compensatory training (www.act.clinic 18 ). For 5 cases in the nonoperative treatment group, surgery was recommended (ulnar shortening osteotomy and arthroscopic surgery in 4 cases and complex correctional osteotomy in 1 case for a TFCC tear and ulnocarpal impaction due to dysplasia of the DRUJ), but the patients refused and chose a nonoperative approach.…”
Section: Injuriesmentioning
confidence: 99%