2018
DOI: 10.26226/morressier.5ab8f565d462b8029238d729
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Effect of Workflow Improvements on Time to Treatment in Endovascular Stroke Therapy: A Systematic Review

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Cited by 4 publications
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“…Die Etablierung von standardisierten Behandlungskonzepten, wie beispielsweise neurologischen Schockraumkonzepten, hilft die Versorgungszeiten zu optimieren und wird auch im Rahmen von Stroke-Unit-Zertifizierungen gefordert [81,82]. Ein Merkmal dieser Konzepte sind multiprofessionelle, interdisziplinäre Behandlungsteams (Stroke Teams) mit klarer Aufgabenverteilung, um eine optimale Behandlung rund um die Uhr gewährleisten zu können.…”
Section: Prozessoptimierung Der Innerklinischen Schlaganfallakutversounclassified
“…Die Etablierung von standardisierten Behandlungskonzepten, wie beispielsweise neurologischen Schockraumkonzepten, hilft die Versorgungszeiten zu optimieren und wird auch im Rahmen von Stroke-Unit-Zertifizierungen gefordert [81,82]. Ein Merkmal dieser Konzepte sind multiprofessionelle, interdisziplinäre Behandlungsteams (Stroke Teams) mit klarer Aufgabenverteilung, um eine optimale Behandlung rund um die Uhr gewährleisten zu können.…”
Section: Prozessoptimierung Der Innerklinischen Schlaganfallakutversounclassified
“…5 While the time from symptom onset to admission can only be influenced at a policy level, door-to-groin and door-to-reperfusion times are highly dependent on intra-hospital procedures and structures. 6 Standard procedure in most hospitals is to triage suspected stroke patients by multidetector computed tomography (MDCT) or magnetic resonance imaging (MRI). If a target occlusion for MT is identified, the patient is then transported to the angiography suite for emergent MT.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Although there is significant evidence demonstrating this benefit, rates for using early interventions in acute stroke care, such as administering antiplatelet and fibrinolytic therapy, prenotification process, and overall access to stroke care, are suboptimal 4,5. These protocols notify the stroke team as well as anesthesia and radiology departments to be on standby as the patient is evaluated to determine whether they are a thrombectomy candidate 6,7. Once deemed a candidate, rapid transition from one department to another decreases time to treatment to ensure the best outcome and reversal of symptoms of an acute ischemic stroke (AIS).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%