2009
DOI: 10.1016/j.ijcard.2007.12.039
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Early achievement of mild therapeutic hypothermia and the neurologic outcome after cardiac arrest

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Cited by 199 publications
(121 citation statements)
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References 26 publications
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“…In einer registerbasierten Fallserie mit 986 komatösen Patienten nach Kreislaufstill-stand war der Zeitpunkt des Kühlungs-beginns nicht mit einem besseren neurologischen Outcome nach Krankenhausentlassung assoziiert [666]. Eine Fallserie mit 49 aufeinanderfolgenden intravaskulär gekühlten komatösen Patienten nach präklinischem Kreislaufstillstand wies ebenfalls nach, dass die Zeit bis zum Erreichen der Zieltemperatur kein unabhängiger Prädiktor für das neurologische Outcome ist [749].…”
Section: Temperaturkontrolleunclassified
“…In einer registerbasierten Fallserie mit 986 komatösen Patienten nach Kreislaufstill-stand war der Zeitpunkt des Kühlungs-beginns nicht mit einem besseren neurologischen Outcome nach Krankenhausentlassung assoziiert [666]. Eine Fallserie mit 49 aufeinanderfolgenden intravaskulär gekühlten komatösen Patienten nach präklinischem Kreislaufstillstand wies ebenfalls nach, dass die Zeit bis zum Erreichen der Zieltemperatur kein unabhängiger Prädiktor für das neurologische Outcome ist [749].…”
Section: Temperaturkontrolleunclassified
“…Animal studies have demonstrated that hypothermia initiated during or immediately after ROSC is associated with better organ preservation and increased survival. 56,57 Recently, in 49 patients treated with MTH, early achievement of the target temperature was an independent factor for good outcome 58 (GOE V). However, larger trials are warranted to assess the advantage of early vs. late cooling in humans.…”
Section: When and For How Long?mentioning
confidence: 99%
“…In a Swedish study, continuous EEG was used as a predictor of outcome 80 (GOE V). Moreover, biochemical tests such as s-100 and NSE have also been used successfully 81 (GOE II), and in a recent study NSE corelated with time to reach the target temperature 58 (GOE V). The prognostic value of CT and MRI is not known today, but both are recommended if a cerebral cause or complication is suspected.…”
Section: Prognosticationmentioning
confidence: 99%
“…In addition, these forced cooling methods and drugs are not readily available on ambulances. Patients must wait minutes or even hours before cooling is initiated in hospital, thus delaying the time for reaching therapeutic hypothermia and reducing the efficacy of cooling (Kuboyama et al, 1993;Wolff et al, 2009).…”
mentioning
confidence: 99%