1999
DOI: 10.1016/s0278-2391(99)90239-2
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Distraction osteogenesis of the mandible using a submerged intraoral device: A report of three cases

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“…Verschiedene Distraktionssysteme wurden entwickelt, um die Knochenverlagerungen zu optimieren [3,4,11,12,17,24,26,27]. Insbesondere die technisch schwierigen Verlagerungen bei Kraniosynostosen sind mittels DO heutzutage besser behandelbar [1,16] [2,9,25], das eine Evaluierung in der dritten Dimension erlaubt.…”
Section: Methodsunclassified
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“…Verschiedene Distraktionssysteme wurden entwickelt, um die Knochenverlagerungen zu optimieren [3,4,11,12,17,24,26,27]. Insbesondere die technisch schwierigen Verlagerungen bei Kraniosynostosen sind mittels DO heutzutage besser behandelbar [1,16] [2,9,25], das eine Evaluierung in der dritten Dimension erlaubt.…”
Section: Methodsunclassified
“…This technique was introduced by McCarthy et al [19] in maxillofacial surgery for the treatment of various mandibular dysplasias. Various distraction systems were developed to optimize bone transposition [3,4,11,12,17,24,26,27]. Technically difficult transpositions involving craniosynostosis in particular can be treated much more successfully nowadays by means of DO [1,16].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Der Vorteil der langsamen Distraktionsgeschwindigkeit liegt darin, dass dadurch die bedeckenden Weichgewebe expandieren können und, wie das Gewebe im Distraktionsspalt, zum Wachstum angeregt werden [14,18]. Nach der Osteotomie bzw.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Dieser Vorgang dauert in etwa genauso lang wie die primäre Operation, da das Granulationsgewebe im Distraktorlager entfernt werden muss [18]. Doch diese Apparaturen weisen auch Nachteile auf: Nach Abschluss der Behandlung muss der Distraktor über denselben intraoralen Zugang wieder entfernt werden, über den er eingebracht worden war.…”
Section: Diskussionunclassified
“…In implant surgery, the presence of anatomic restrictions such as the nasal and sinus cavities in combination with insufficient bone volume dictates a more complex therapeutic approach for the placement of endosseous implants. Various treatment modalities have been proposed to augment bone at the implant sites such as guided bone regeneration (Cortellini et al 1993; Buser et al 1996; Simion et al 1998; Corrente et al 2000), onlay grafting (Williamson 1996; Widmark et al 1997; Chiapasco et al 1999), sinus augmentation procedures (Moy et al 1993; Lundgren et al 1996; Wheeler et al 1996; Hürzeler et al 1997; Valentini & Abensur 1997), distraction osteogenesis (Bell et al 1999; Stucki‐McCormick et al 1999; Oda et al 1999), ridge expansion techniques (Scipioni et al 1994; Vercellotti 2000), and others. Transplantation of a preosseointegrated implant from the mental area to a grafted maxillary sinus has been described in a clinical case report by Lazzara (1995).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%