2020
DOI: 10.1002/14651858.cd013650
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Dipeptidyl peptidase-4 inhibitors, glucagon-like peptide 1 receptor agonists and sodium-glucose co-transporter-2 inhibitors for people with cardiovascular disease: a network meta-analysis

Abstract: Dipeptidyl peptidase-4 inhibitors, glucagon-like peptide 1 receptor agonists and sodium-glucose co-transporter-2 inhibitors for people with cardiovascular disease: a network meta-analysis.

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Cited by 15 publications
(28 citation statements)
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References 64 publications
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“…Es zeigte sich auch keine Reduktion der Hospitalisierung wegen Herzinsuffizienz (OR 0,99, 95 % CI 0,80-1,23). DPP-4-Inhibitoren waren nicht mit einer Verschlechterung der Nierenfunktion (OR 1,08, 95 % CI 0,88-1,33) assoziiert und führten nicht zu einem erhöhten Fraktur-Risiko (OR 1,00, 95 % CI 0,83 to 1,19) oder zu Hypoglykämien (OR 1,11, 95 % CI 0,95-1,29) [79].…”
Section: Ddg-praxisempfehlungunclassified
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“…Es zeigte sich auch keine Reduktion der Hospitalisierung wegen Herzinsuffizienz (OR 0,99, 95 % CI 0,80-1,23). DPP-4-Inhibitoren waren nicht mit einer Verschlechterung der Nierenfunktion (OR 1,08, 95 % CI 0,88-1,33) assoziiert und führten nicht zu einem erhöhten Fraktur-Risiko (OR 1,00, 95 % CI 0,83 to 1,19) oder zu Hypoglykämien (OR 1,11, 95 % CI 0,95-1,29) [79].…”
Section: Ddg-praxisempfehlungunclassified
“…Die Autoren gaben jedoch an, dass die Fallzahl zu gering war, um eine eindeutige Aussage zu machen [88]. Auch die neue Cochrane Analyse berichtet über ein signifikant erhöhtes Risiko für Pankreatitiden (OR 1,63, 95 % CI 1,12-2,37) [79]. Daher ist bei Menschen mit Typ-2-Diabetes und einer Pankreatitis in der Anamnese oder einem entsprechenden Risiko beim Einsatz der DPP-4-Inhibitoren große Vorsicht geboten.…”
Section: Sicherheitsaspekteunclassified
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“…SGLT2i are novel agents that act independently via non-beta cell renal glucosuria [26] and GLP-1a potentiate the incretin hormonal response to enhance glucosedependent insulin secretion and inhibit glucagon secretion [27]. Fortuitously both SGLT2i and GLP-1a have shown improvement in CVD outcomes by reducing major adverse cardiovascular events (MACE) in randomized trials [28]. Although both pharmaceuticals are now vigorously promoted in diabetes management, very little is known about the interaction with fitness promotion, which is especially important in view of prior studies suggesting an attenuation with the combination of medications such as statins and metformin and exercise performance [19,29].…”
Section: Newer Diabetes Agentsmentioning
confidence: 99%
“…Metabolically, SGLT2i use results in weight loss, lower blood pressure, and mild ketogenesis with glucagonemia. Multiple cardiovascular outcomes trials (CVOT) trials in DM2 have established that SGLT2i's improve CVD outcomes [28]. For example, in the EMPA-REG OUTCOME study, Empagliflozin treatment of DM2 and CVD resulted in reduced MACE, death and hospitalization for heart failure [32].…”
Section: Sglt2i and Physical Activitymentioning
confidence: 99%