2018
DOI: 10.1186/s12884-018-2053-1
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Differences in pregnancy outcomes and obstetric care between asylum seeking and resident women: a cross-sectional study in a German federal state, 2010–2016

Abstract: BackgroundDespite large numbers of asylum seekers, there is a lack of evidence on pregnancy outcomes and obstetric care of asylum seeking women in Germany.MethodsCross-sectional study (2010–2016) using administrative data of the main referral hospital for pregnant asylum seekers of the reception center of a large federal state in South Germany. Inclusion criteria: women aged 12–50 years, admitted in relation to pregnancy, childbirth or post-partum complications. Outcomes: differences between asylum seekers and… Show more

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Cited by 23 publications
(43 citation statements)
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References 21 publications
(26 reference statements)
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“…Für die Gruppe der Asylsuchenden zeigen sich Unterschiede in der stationären Aufnahme [10]: vermehrte stationäre Aufnahmen bis zur 25. SSW mit Ausnahme der Altersgruppe 41-50 Jahre (▶ Abb.…”
Section: Merkeunclassified
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“…Für die Gruppe der Asylsuchenden zeigen sich Unterschiede in der stationären Aufnahme [10]: vermehrte stationäre Aufnahmen bis zur 25. SSW mit Ausnahme der Altersgruppe 41-50 Jahre (▶ Abb.…”
Section: Merkeunclassified
“…Soziale Unterschiede, Konsanguinität und die unterschiedliche Inanspruchnahme der Schwangerenvorsorge der Immigrantinnen werden hierfür als Ursache genannt [10, 17 -19]. Das Risiko für einen intrauterinen Fruchttod ist bei Flüchtlingen/Asylsuchenden erhöht mit einer Odds Ratio von 1,68 und bei konsanguinen Paaren mit einer Odds Ratio von 2,88 [6,10,19].…”
Section: Intrauteriner Fruchttodkongenitale Anomalieunclassified
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“…Additionally, the World Health Organization (WHO) has launched the comprehensive mental health Gap Action Programme Humanitarian Intervention Guide (mhGAP-HIG) to address the lack of mental health services in humanitarian emergencies, calling for consistent screening and task-shifting to non-specialist health care providers [6]. Efficacious psychological therapies for depression have been evaluated for humanitarian emergencies in low-and middle-income countries [7]; however, forced migrants experience inequitable access to health services relative to the general population [8,9].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%