2008
DOI: 10.1007/s00064-008-1227-9
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Die primäre Naht der Fingerbeugesehnen

Abstract: The clinical outcome studies after repair of zone II flexor tendon injuries using a multiple-strand suture technique describe 69-96% excellent and good results.

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Cited by 18 publications
(10 citation statements)
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“…20,23 The epitendinous suture is valuable because it supports the core suture, especially at a tensile range of 2 to 9 N, which occurs during active motion without resistance, and at a tensile range of 8 to 35 N, which occurs during active motion with light resistance. 19 Nevertheless, some of the means in group 2 (with an epitendinous suture) were below those in group 1. This suggests that the epitendinous suture has no influence on the high-tension area described previously.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 91%
“…20,23 The epitendinous suture is valuable because it supports the core suture, especially at a tensile range of 2 to 9 N, which occurs during active motion without resistance, and at a tensile range of 8 to 35 N, which occurs during active motion with light resistance. 19 Nevertheless, some of the means in group 2 (with an epitendinous suture) were below those in group 1. This suggests that the epitendinous suture has no influence on the high-tension area described previously.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 91%
“…der Teno-oder Arthrodese des Endgelenkes. Die Fixierung in der Lengemann-Technik entspricht nicht mehr den Anforderungen der modernen Handchirurgie [6,14] . Postoperativ ist f ü r eine fr ü hfunktionelle Nachbehandlung mit aktiver Streckung und passiver Beugung zu sorgen.…”
Section: Therapie ▼unclassified
“…Alternativ kann, sofern die L ä nge des distalen Stumpfes dies zul ä sst, die Kernnaht von 2 auf 4 Str ä nge erh ö ht werden und bei kooperativen Patienten sofort mit der aktiven Beugung ohne Widerstand begonnen werden. Es hat sich gezeigt, dass sich die aktive Beugung stimulierend auf die Sehnenheilung auswirkt [14] .…”
Section: Therapie ▼unclassified
“…Sie weisen darauf hin, dass der Einsatz dieser Nahttechniken außerhalb spezialisierter Zentren zu enttäuschenden Ergebnissen füh-ren kann[42]. Die Vierstrangnaht[41,43] in Kombination mit einer umlaufenden Adaptationsnaht scheint zurzeit einen günstigen Kompromiss darzustellen [12]. Bei aller Faszination für die Technik der Beugesehnennaht sollte allerdings nicht vergessen werden, dass der Enderfolg gleichermaßen von einer kompetenten Nachbehandlung und der Kooperationsfähigkeit des Patienten abhängig ist.…”
unclassified