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2019
DOI: 10.1055/a-0896-8748
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Die pleurale Residualhöhle nach Lungenresektion

Abstract: ZusammenfassungBei ca. 10% der Patienten kommt es nach anatomischer Lungenresektion zu einer pleuralen Residualhöhle. Die häufigsten Ursachen sind die Lungenparenchymerkrankung mit verminderter Compliance und die Luftfistel. Tritt bis zum Ende der 4. Woche keine Komplikation auf, ist mit einem unkomplizierten Verlauf (Resorption der Luft) zu rechnen. Bei einer Infektion der Höhle und einer bronchopleuralen Fistel besteht die Gefahr der inneren Aspiration mit Ausbildung einer lebensbedrohlichen Pneumonie. In di… Show more

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Cited by 8 publications
(1 citation statement)
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References 55 publications
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“…The pleural tent is a surgical technique used to reduce postoperative air leaks by creating an adhesion between the parietal and visceral pleura, thereby promoting natural sealing of the pleural space. This elevation of the pleura reduces the dead space in the pleural cavity and helps the lung to expand against the chest wall, facilitating the adherence of the lung to the chest wall and promoting the sealing of air leaks [92].…”
Section: Reinforcement Techniquesmentioning
confidence: 99%
“…The pleural tent is a surgical technique used to reduce postoperative air leaks by creating an adhesion between the parietal and visceral pleura, thereby promoting natural sealing of the pleural space. This elevation of the pleura reduces the dead space in the pleural cavity and helps the lung to expand against the chest wall, facilitating the adherence of the lung to the chest wall and promoting the sealing of air leaks [92].…”
Section: Reinforcement Techniquesmentioning
confidence: 99%