1995
DOI: 10.1007/s001010050207
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Die Kehlkopfmaske bei schwieriger Intubation

Abstract: The LMA improves ventilation, facilitates fibreoptic intubation, and offers the possibility for blind endotracheal intubation in difficult to intubate patients. Blind intubation though the LMA has to be practised extensively to have a high success rate. The LMA represents an additional aid for the anaesthetic management of patients who are difficult to intubate.

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
1
1
1
1

Citation Types

0
2
0
6

Year Published

1997
1997
2007
2007

Publication Types

Select...
4
3

Relationship

2
5

Authors

Journals

citations
Cited by 14 publications
(8 citation statements)
references
References 0 publications
0
2
0
6
Order By: Relevance
“…Lim et al [16] fanden bei 90 gynäkologischen Patientinnen erhebliche Unterschiede in der Erfolgsquote der blinden Intubation. Der Erfolg pro Intubationsversuch betrug 22% [13]. Bei anderen Endotrachealtuben konnten nur 1 von 30 Patientinnen (3%) beim ersten und 10 von 30 (33%) beim dritten Versuch erfolgreich blind intubiert werden [16].…”
Section: Erste Erfahrungen Mit Der Intubationslarynxmaskeunclassified
See 2 more Smart Citations
“…Lim et al [16] fanden bei 90 gynäkologischen Patientinnen erhebliche Unterschiede in der Erfolgsquote der blinden Intubation. Der Erfolg pro Intubationsversuch betrug 22% [13]. Bei anderen Endotrachealtuben konnten nur 1 von 30 Patientinnen (3%) beim ersten und 10 von 30 (33%) beim dritten Versuch erfolgreich blind intubiert werden [16].…”
Section: Erste Erfahrungen Mit Der Intubationslarynxmaskeunclassified
“…Wir selbst konnten 11 von 32 Patienten (34%) erfolgreich blind intubieren nach durchschnittlich 2,6±1,3 Versuchen [13]. Methods: In the ILMA, a number of construction details were newly designed compared to a standard laryngeal mask airway (SLM): 1) the angle between the shaft and the mask plane is changed, and also the radius of the shaft, 2) the internal diameter of the shaft is increased to allow the passage of an 8.0 mm cuffed endotracheal tube, resulting in an outer diameter of 2.0 cm, 3) a stable rubber lip (epiglottic elevating bar) is incorporated instead of the gills to clear the epiglottis out of the lumen during the passage of the endotracheal tube, 4) the shaft is manufactured out of stainless steel covered by silicone with a handle attached for more precise guidance.We prospectively used the ILMA in 80 patients for blind intubation.51 had normal anatomy (group I), 19 were difficult to intubate (Cormack grade 3-4; group II), 18 had a reduced mouth opening (≤2.5 cm awake; group III), 8 of them also were difficult to intubate.…”
Section: Intubating Laryngeal Mask Airway -Fastrach Abstractmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…Die blinde ITN hingegen war in einigen Beschreibungen in über 90% erfolgreich [Lit. bei 1,4,7,24,26], in unserer Hand jedoch nur in 20-30% [15]. Bei fiberoptischer Kontrolle verschließt die Epiglottis in über 50% das freie Lumen der LM partiell oder völlig, ohne Auftreten von Beatmungsschwierigkeiten [12,25,Lit.…”
Section: Bronchialsekretionunclassified
“…Optimierung des LD wird nur von einigen Anwendern mitgeteilt [2,3,15,17,19,24], obwohl ein ausreichend hoher LD eine der Schlüsselstellen in der Anwendung der LM ist, sowohl für IPPV wie für die manuelle Kontrolle der Atmung.Verbesserungsmöglichkei-ten des LD wurden überwiegend durch Lageänderung der LM oder Neueinlage, seltener durch Änderung des Cuffvolumens erreicht, gelegentlich durch Druck auf den Hals [2,3,15,17,19,24]. Vergrößerung des Cuffvolumens -wie von Endotrachealtuben gewöhnt -führt meist nur zu sehr geringer Ver-…”
Section: Introductionunclassified