1942
DOI: 10.1055/s-0028-1120117
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Die gerichtete Atelektase als ein wertvolles Symptom in der röntgenologischen und klinischen Differentialdiagnostik

Abstract: sind direkt an die Schrittleitung zu richten, sie dürten nicht gleichzeitig anderen Blättern zum Abdruck angeboten werden. Wenn nichts anderes vermerkt wird, nimmt die Schrittleitung an, daß es sich um Alleinangebote handelt Der Verlag behält sich das ausschließliche Recht der Vervielfaltigung und Verbreitung der in dieser Zeitschritt zum Abdruck gelangenden Beiträge sowie ihre Verwendung für fremdsprachliche Ausgaben vor

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Cited by 7 publications
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“…for example, in adipose and recumbent patients with deficient diaphragmatic ventilation. Its cause was generally believed to be processes below the diaphragm although the mechanism underlying this type of atelectasis may also be intrathoracic processes, as described by FLEISCHNER (1936) and STRNAD (1942). HAUBRICHT (1953) believed lamellary atelectasis in the lower lobe to arise from the downward displacement of the lung 'joints' (normally situated in the interlobar spaces) when diaphragmatic respiration diminishes in relation to costal respiration.…”
Section: B J O R N N O R D E N S T R O M and J U A N N O V E Kmentioning
confidence: 99%
“…for example, in adipose and recumbent patients with deficient diaphragmatic ventilation. Its cause was generally believed to be processes below the diaphragm although the mechanism underlying this type of atelectasis may also be intrathoracic processes, as described by FLEISCHNER (1936) and STRNAD (1942). HAUBRICHT (1953) believed lamellary atelectasis in the lower lobe to arise from the downward displacement of the lung 'joints' (normally situated in the interlobar spaces) when diaphragmatic respiration diminishes in relation to costal respiration.…”
Section: B J O R N N O R D E N S T R O M and J U A N N O V E Kmentioning
confidence: 99%