2003
DOI: 10.1007/s00132-003-0468-4
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Das komplexe regionale Schmerzsyndrom Typ I (CRPS I)

Abstract: Complex regional pain syndrome type I (CRPS type I)--formerly termed Sudeck's atrophy or reflex sympathetic dystrophy (RSD)--causes chronic, poorly controllable pain, autonomic, sensorimotor disorders,and serious trophic alterations in the later stages. It develops in the distal extremities mostly after minimal trauma or surgical intervention and rarely spontaneously. The severity of symptoms is disproportionate to the causative event. The latest scientific findings show that the previously called reflex sympa… Show more

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Cited by 34 publications
(13 citation statements)
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“…The importance of initiating CRPS therapy early has been pointed out frequently [1,3]. Early therapy, however, requires early diagnosis of the disorder.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…The importance of initiating CRPS therapy early has been pointed out frequently [1,3]. Early therapy, however, requires early diagnosis of the disorder.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…CRPS is an orthopedic, neurological, and traumatological disease [1,2,3] which occurs following extraneous trauma, such as surgery, fractures (1–2%), peripheral nerve damage (2–5%), and infections. In the long run, CRPS can lead to dystrophy and atrophy of parts of the extremities.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Es kommen physikalische Therapie, Physiotherapie, Ergotherapie, Psychotherapie, Schmerztherapie und Interventionen am Sympathikus zum Einsatz [11]. ebenso hat sich die medikamentöse analgetisch/antiphlogistische Behandlung mit NSAR bewährt [8]. Zur Optimierung der Schmerztherapie und Ödemrückbildung wurde Calcitonin eingesetzt, der positive Effekt konnte in verschiedenen Studien nachgewiesen werden [6,14], auch wenn Einzelpublikationen lediglich einen geringen therapeutischen Effekt erkennen konnten und auf eine relativ hohe Inzidenz an Nebenwirkungen hinweisen [16].…”
Section: Schmerzunclassified
“…Das Ziel der vorliegenden Studie war es, den Einfluss einer frühzeitig durchgeführten thorakalen Sympathikusblockade anhand klinischer und quantifizierter Blutflussparameter zu überprüfen. Methode: Bei 7 jugendlichen Patienten (Durchschnittsalter 17,(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)(16)(17)(18)(19)(20)(21) Jahre) mit einem sich klinisch entwickelnden CRPS Typ I nach Sportverletzungen (Mountainbike-, Fahrrad-, Skateboard-, Hockey-und Gokart-Unfällen) konnte mittels konventioneller Bildgebung und MRT eine okkulte Verletzung und ligamentäre Läsion ausgeschlossen werden. Neben einer schmerzadaptierten Physiotherapie und einer Pharmakotherapie mit Analgetika und Calcitonin wurde eine dreimalige Sympathikusblockade im Abstand von zwei Tagen durchgeführt.…”
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