2016
DOI: 10.1007/s00167-016-4300-1
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Comparative efficacy of cartilage repair procedures in the knee: a network meta-analysis

Abstract: Meta-analysis studies, Level I.

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Cited by 90 publications
(78 citation statements)
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“…Clinicians are still seeking a technique that returns damaged cartilage to its original state, although many consider subchondral bone microfracture the standard of care. However, after microfracture, the repaired tissue is composed of fibrous cartilage coupled with poor horizontal integration, which may account for the higher re‐operation rate, long‐term (10 years) when compared with more involved or aggressive procedures of cartilage repair such as osteochondral autograft/allograft and second‐generation autologous chondrocyte transplantation . While these advanced techniques have an improved long‐term outcome, they are not without significant challenges.…”
mentioning
confidence: 99%
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“…Clinicians are still seeking a technique that returns damaged cartilage to its original state, although many consider subchondral bone microfracture the standard of care. However, after microfracture, the repaired tissue is composed of fibrous cartilage coupled with poor horizontal integration, which may account for the higher re‐operation rate, long‐term (10 years) when compared with more involved or aggressive procedures of cartilage repair such as osteochondral autograft/allograft and second‐generation autologous chondrocyte transplantation . While these advanced techniques have an improved long‐term outcome, they are not without significant challenges.…”
mentioning
confidence: 99%
“…However, after microfracture, the repaired tissue is composed of fibrous cartilage 1,2 coupled with poor horizontal integration, which may account for the higher re-operation rate, long-term (10 years) when compared with more involved or aggressive procedures of cartilage repair such as osteochondral autograft/allograft and second-generation autologous chondrocyte transplantation. 3 While these advanced techniques have an improved long-term outcome, they are not without significant challenges. In this study, we explored ways to improve the repair tissue characteristics as well as the horizontal integration following the microfracture.…”
mentioning
confidence: 99%
“…Zur ACT und anderen Methoden der biologischen Knorpelrekonstruktion im Kniegelenk existieren zahlreiche Studien, darunter solche mit prospektiv randomisiertem Design, Metaanalysen und systematische Reviews sowie Langzeitbeobachtungen bei Erwachsenen und Adoleszenten [2,[61][62][63][64][65][66]. Vor dem Hintergrund der hierzu bestehenden Datenlage, d. h. auch der bestverfügbaren Evidenz, gilt die ACT im Knie, insbesondere matrixgekoppelt, bei Beachtung bestimmter Ein-und Ausschlusskriterien als das derzeit zuverlässigste Verfahren im Langzeitverlauf zur operativen Sanierung klinisch symptomatischer und lokalisiert vollschichtiger Knorpelschäden über 2-4 cm 2 Defektfläche [2,3,67].…”
Section: Bisherige Klinische Ergebnisse Nach Actunclassified
“…Dies weist darauf hin, dass die für das Kniegelenk bekannten biologischen Defizite der MFx auch im Hüftgelenk bestehen. Ähnlich wie in der prospektiven Studie werden im Knie zunächst oft gleichwertige klinische Ergebnisse nach MFx oder MACT beobachtet, die sich erst im weiteren Verlauf signifikant zugunsten der MACT verändern [62,64]. Auch war die Streuung der klinischen Ergebnisse nach MFx nach 1 Jahr in der prospektiven Hüftstudie deutlich größer als die nach MACT [72], was wie in Studien zum Kniegelenk [73] auf eine schlechtere Responderrate nach MFx hindeutet.…”
Section: Bisherige Klinische Ergebnisse Nach Actunclassified
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