1989
DOI: 10.1016/s0022-5347(17)38793-1
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Coexisting Ureteropelvic Junction Obstruction and Vesicoureteral Reflux: Diagnostic and Therapeutic Implications

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Cited by 54 publications
(23 citation statements)
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“…In our series as well as in prior reports, reimplantation may be required in a patient who previously underwent pyeloplasty [28,29]. Alternately, pyeloplasty may be required in a patient whose VUR has been treated initially [27,31].…”
Section: Vesicoureteral Refluxmentioning
confidence: 56%
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“…In our series as well as in prior reports, reimplantation may be required in a patient who previously underwent pyeloplasty [28,29]. Alternately, pyeloplasty may be required in a patient whose VUR has been treated initially [27,31].…”
Section: Vesicoureteral Refluxmentioning
confidence: 56%
“…Three clinical categories can be delineated in cases with concomitant UPJO and VUR [27]. Group 1: UPJO with incidental low grade VUR; Group 2, secondary UPJO due to high grade VUR; and Group 3, reflux associated with pseudo UPJO in which there are markedly dilated upper tracts without true obstruction.…”
Section: Vesicoureteral Refluxmentioning
confidence: 99%
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“…[7] It is not clear that obstruction in the reported cases is because of natural history of some dilation from nonobstructive toward obstructive or as Hollowell believes, primary antireflux surgery might provoke UPJ decompensation. [8]…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Bei diesen Kindern wurde die pränatal gestellte Diagnose einer Dilatation der oberen Harnwege postnatal sonographisch bestätigt und die Diureserenographie war Das MCU wird aufgrund der Strahlenbelastung durch die Röntgenuntersu-chung häufig kritisch diskutiert.Den Stellenwert der Untersuchungsmethode belegte Hollowell,da er bei 14% eines Kollektivs mit subpelviner Stenose einen Reflux nachweisen konnte. Dies bestätigt sich in unserer Studie im hohen Prozentsatz der parallel diagnostizierten Refluxerkrankung bei 5,8% der Kinder mit subpelviner Stenose und 50,1% der Kinder mit Megaureter [9].Wax verglich 1966 erstmalig den Wert des Diureserenogramms mit dem i.v.-Urogramm zur Beurteilung von Funktion und Abflussverhältnissen des oberen Harntraktes [21]. Der Vorteil der nuklearmedizinischen Untersuchung liegt in der geringeren Strahlenbelastung und der gleichzeitigen Beurteilungsmöglich-keit der Nierenfunktion und der Urodynamik.…”
Section: Introductionunclassified